'הפצוע הצרפתי' מהפיגוע בברצולנה מספר: "ישראלי הציל את ילדיי"

הפצוע עדיין מאושפז בבית החולים זכר לפציעתו מהפיגוע בשדרות לה רמבלה בעיר הספרדית. ממטיתו הוא סיפר לרשת טלוייזיה צרפתית כי "הישראלי לא היסס לזנק לרחוב והציל את ילדיי מתחת לגלגלי המכונית, בשעה שהמחבל היה עדיין בתוכה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/09/17 16:10 יג באלול התשעז

'הפצוע הצרפתי' מהפיגוע בברצולנה מספר: "ישראלי הציל את ילדיי"
הרכב הדורס מברצלונה, צילום: צילום מסך מיוטיוב

אזרח צרפתי שנפצע בפיגוע הדריסה שאריע בברצלונה לפני פחות מחודש, סיפר היום (שני) לרשת טלוויזיה צרפתית כיצד ילדיו ניצלו בנס מהמחבל הדורס כשהגיבור שצילם היה ישראלי שנקלע למקום.

רנו, זהו שמו של שפצוע הצרפתי, סיפר כשהוא עדיין מאושפז בבית החולים כי הישראלי זינק לעבר ילדיו והדף אותם לפני שדרסו על ידי המחבל, "הישראלי לא היסס לזנק לרחוב והציל את ילדיי מתחת לגלגלי המכונית, בשעה שהמחבל היה עדיין בתוכה". לדבריו, הוא מעוניין מאוד לפגוש אותו ולהודות לו על שעשה, אך ככל הנראה הוא אינו יודע את זהותו. 

רנו המשיך לספר כי כל שרצה היה לבלות עם אשתו ושני ילדיהם בסוף שבוע בעיר הספרדית. לצערו, תכניותיהם השתנו במהרה בעקבות הפיגוע הקשה בו מחבל דרס למוות עם רכב מסחרי 15 בני אדם ופצע למעלה ממאה.

"החזקתי את הילד הקטן בידי כשהמכונית פגעה בי בבת אחת", הוא תיאר את שראא וחווה, "זה התרחש במהירות, לא יכולתי להגיב ואי אפשר היה לצאת מטווח המכונית". לדבריו, הוא הספיק "לעשות חצי סיבוב שמאלה כדי לנסות להגן על הילד. כשהתאוששתי ראיתי שבני כבר לא בידי, נפלתי משמאלו של הרכב רציתי לקום ונפלתי". באותו הרגע הגיח לפתא אדם, שאותו הוא זיהה כישראלי, והציל את שני ילדיו מהתופת.