הפעם זה גפני: חוק ירושלים (שוב) נדחה בשבוע

בשבוע שעבר הטיל ראש הממשלה וטו על העלאת חוק ירושלים לסדר יומה של וועדת השרים לחקיקה. השבוע הגיע תורו של יו"ר ועדת הכספים שביקש לדחות את הדיון על החוק בשבוע נוסף כדי שסיעתו תוכל לקיים עליו דיון פנימי

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/07/17 14:07 טו בתמוז התשעז

הפעם זה גפני: חוק ירושלים (שוב) נדחה בשבוע
שוב נדחה. גפני ובנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חוק ירושלים של הבית היהודי מתקשה להתניע. לאחר שההצבעה על החוק נדחתה להיום (ראשון), ביקש יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מיהדות התורה, לדחות אותו בשבוע נוסף.

את הבקשה שיגר גפני לראשי סיעות הקואליציה, בנימוק שמדובר בחוק יסוד, שעל פי ההסכמים הקואליציונים, על סיעתו לקיים דיון פנימי ובסופו להחליט האם לתמוך או להתנגד. בקרב ראשי הסיעות לא עלתה כל התנגדות ולפי שעה ההצבעה נדחתה בשבוע נוסף.

כזכור מדובר בהצעת חוק של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ושל יו"ר הסיעה ח"כ שולי מועלם-רפאלי. ההצעה מבקשת לעגן בחוק את הצורך ברוב של לפחות 80 חברי כנסת בכדי לאשר שינוי חקיקתי במעמדה של העיר.

בהצעה נכתב בין היתר כי "ירושלים היא עיר בעלת מעמד מיוחד ומשמעות היסטורית לעם היהודי ובירתו הנצחית". עוד נאמר בה כי "כשיש סימנים המבקשים לערער על מוסכמות יסוד אלה שבבסיס קיומנו הלאומי, על הכנסת לעשות מעשה שימנע כל פגיעה בבירת ישראל".

על הצעת החוק חתומים ח"כים מכל סיעות הבית והם: שולי מועלם-רפאלי, בצלאל סמוטריץ', מוטי יוגב וניסן סלומינסקי (הבית היהודי). דוד אמסלם, מיקי זוהר, אורן חזן, יהודה גליק, אמיר אוחנה, אברהם נגוסה, נאוה בוקר, ונורית קורן (הליכוד). יעקב מרגי, מיכאל מלכיאלי, יואב בן צור ויגאל גואטה (ש"ס). רועי פולקמן, מירב בן ארי, יפעת שאשא ביטון, אכרם חסון וטלי פלוסקוב (כולנו). מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו)