הפיגוע בירושלים: שמונה נעצרו בחשד לאי מניעת פשע

על פי החשד, העצורים הבחינו במתרחש ולא פעלו בכדי למנוע ולצמצם את הפגיעה בעדיאל קולמן, מה שהיה יכול להציל את חייו. שישה מהם יובאו להארכת מעצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/18 10:37 ד בניסן התשעח

הפיגוע בירושלים: שמונה נעצרו בחשד לאי מניעת פשע
זירת הפיגוע בירושלים שבה נרצח עדיאל קולמן, צילום: יונתן סינדל - פלאש 90

שמונה תושבים בעיר העתיקה בירושלים נעצרו אמש (ב') על ידי המשטרה, בחשד שלא פעלו למניעת פיגוע הדקירה, שבו נרצח עדיאל קולמן.

בתחקור מעמיק של הרגעים בין דקירתו של קולמן ועד לניטרול המחבל על ידי השוטרים, עלה כי במקום שהו באותה העת אנשים נוספים הסוחרים ומתגוררים במקום. על פי החשד, השמונה הבחינו במתרחש ולא פעלו בכדי למנוע או לצמצם את הפגיעה באזרח שנרצח.

החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית בחשד לאי מניעת פשע, ושניים מהם שוחררו בתום החקירה. בשעות הצהריים יובאו שישה מהחשודים בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

כמו כן, חקירת המשטרה שנפתחה בזירה בו בוצע פיגוע הדקירה, העלתה עד כה כוונה ברורה של המחבל לפגוע באזרחים חפים מפשע על רקע לאומני.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תפעל למיצוי החקירה עם החשודים ומיצוי הדין עם מי מהם שיכול היה למנוע ו\או לצמצם את הפגיעה, דבר שעלול היה להציל את חייו של הנרצח.

"פריסת הכוחות המתוגברת בשטח, הן במערב ובמזרח ירושלים וברחבי העיר העתיקה, נמשכת מזה תקופה ארוכה והיא נועדה למנוע ולסכל כל ניסיון של כל גורם לפגוע בחפים מפשע. התגובה המהירה, המידית והנחושה של השוטרים בכל אירוע המתרחש בשטח היא פועל יוצא של ההיערכות המבצעית בכלל גזרת ירושלים".