זו ההצעה הסופית לעוצמה יהודית

באיחוד הלאומי דחו בתוקף את טענותיו של בן גביר על פרטי ההסכם שכמעט נחתם לפני שסגרו עם הבית היהודי ואמרו לכיפה: "החליט להעלות מחירים ולשחק פוקר". ההצעה האחרונה שתוצע לעוצמה עשויה להוביל את המפלגה לרוץ לבדה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 17/02/19 11:14 יב באדר א'

זו ההצעה הסופית לעוצמה יהודית
מקשיח עמדות? סמוטריץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעוצמה יהודית טענו הבוקר (א') כי יממה לפני שהאיחוד הלאומי והבית היהודי חתמו על הסכם ריצה משותפת, הם קיבלו מח"כ סמוטריץ הצעה חתומה לשריונים גבוהים. עם זאת, גורמים באיחוד הלאומי טענו כי הטענות אינן נכונות וכי התנהלותו של איתמר בן גביר סתמה את הגולל על ההצעה הנדיבה שהעבירו לו.

"במקום לחתום על הצעה, שהייתה מאפשרת גם לבית היהודי להיכנס לאיחוד מקומות מכובדים", אמרו הגורמים לחדשות כיפה, "בן גביר החליט להעלות מחירים ולשחק פוקר. כעת, הצעה כזאת לא תתאפשר יותר".

איתמר בן גביר

משחק פוקר? איתמר בן גבירצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מוקדם יותר טען בן גביר כי ביום רביעי בערב, עוד לפני שהמגעים בין הרב פרץ לסמוטריץ' הבשילו לכדי הסכם ריצה משותפת, הציעו לו באיחוד הלאומי לחתום על הסכם עימם תוך הבטחת המקומות 4 ו-7 לאנשי עוצמה. ההסכם ככל הנראה הותנה בכך שהפרטים בו יקבלו את הסכמת הבית היהודי, ולאחר מכן הוא קיבל הודעה כי אין למסמך כל תוקף. באיחוד הלאומי טענו מנגד, כי ההצעה שניתנה דיברה על מקומות 4 ו-8 וכי בכיר עוצמה יהודית הקשיח את התנאים ובכך סיבך את המצב.

כעת, המקום היחידי שהאיחוד הלאומי והבית היהודי יסכימו לשלב בו את אנשי עוצמה, הוא המקום השישי, זאת מאחר שבשתי המפלגות שהכריזו על ריצה משותפת לא יהיו מוכנים לכך שנשות הרשימה, יפעת ארליך ואורית סטרוק, יידחקו לתחתית הרשימה.