הסתה פרועה נגד הציבור הדתי לאומי: "כיפה סרוגה - עמלק"

מול הרב עובדיה יוסף ובכירי ש"ס, אמר הרב שלום כהן, ראש ישיבת "פורת יוסף", כי חובשי הכיפות הסרוגות "הם אנשי עמלק, אנחנו מסכנים אם יהיה לנו רב ראשי כזה". בנט: תתביישו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/07/13 07:37 ז באב התשעג

הסתה פרועה נגד הציבור הדתי לאומי: "כיפה סרוגה - עמלק"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

שיעורו השבועי של הרב עובדיה יוסף, בו הכריז אמש (מוצאי שבת) מנהיגה הרוחני של ש“ס על בנו הרב יצחק יוסף כממשיך דרכו, הפך למופע של הסתה פרועה ושנאת חינם נגד הציבור הדתי לאומי.

לאחר שמסר שיעור במקום וליד הרב עובדיה יוסף - שלא מחה נגדו - כמו גם ליד בכירי ש“ס אריה דרעי ואריאל אטיאס, אמר הרב שלום כהן, ראש ישיבת ”פורת יוסף“ וחבר מועצת חכמי התורה של ש“ס, כי אנשי הכיפות הסרוגות הם ”עמלק“.

”כתוב כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק, אמרו חכמים שאין הכיסא שלם כל עוד יש עמלק, מה זה כל עוד, ואין הכיסא שלם? כ“ס זה כיפה סרוגה... כל עוד ויש כיפה סרוגה אין הכיסא שלם, זה עמלק, מתי יהיה הכיסא שלם? כשאין כיפה סרוגה“.

על האפשרות שהרב שמואל אליהו ייבחר לתפקיד הרב הראשי לישראל אמר הרב כהן כי ”אנחנו מסכנים אם יהיה לנו רב, אמרתי את זה לאבא שלו (הרב מרדכי אליהו זצ“ל - י.א) על יד דרוקמן וכל אנשי עמלק. אלה יהודים אלה?".

יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, גינה הבוקר בחריפות את ההתבטאות הזו וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ”ברגעים אלה, אלפי חובשי כיפות סרוגות נמצאים מהגבול בסוריה ועד גבול מצרים, מרמת המחט"ים ועד אחרוני החיילים, ויורקים דם כדי להגן, גם על כבוד הרב. בימים אלה מתקיימות אזכרות לחבריי לנשק ממלחמת לבנון השניה, שמסרו נפשם, בהם חילונים ובהם חובשי כיפות סרוגות, חלקם נפלו עטורי צל"שים על גבורתם. להם גם, למען השם, קורא הרב עמלק“.

בנט: גאה בכיפות הסרוגות

”ברגעים אלה, יושבים אלפי בחורים חובשי כיפות סרוגות, עם מוריהם ורבניהם ולומדים תורה בישיבות ההסדר והגבוהות. בשלב מאוחר יותר הם גם ישרתו בצבא הגנה לישראל. לכל אלה קורא הרב "עמלק". ומכנה אותם "לא יהודים"... בימים אלה, פועל בלי הפסקה "הבית היהודי" להקטין את הפגיעה בעולם התורה ומצליח בכך (כן, גם מסין הרחוקה הפכתי עולמות בעניין). הבית היהודי הביא גם, בהצלחה רבה, לתוכנית "שוויון בנטל" שתהיה מאוזנת יותר כלפי הציבור החרדי ותכיר בערך לימוד התורה כערך לאומי. גם הבית היהודי זה עמלק“, הוסיף בנט.

בנט הוסיף כי הוא ”גאה בכיפות הסרוגות“ ולא יתן שימשיך מסע ההסתה נגד ציבור שלם: ”ערב תשעה באב, אני קורא לכל מנהיגי ונציגי הציבור החרדי, מהרב עובדיה יוסף, שישב בעת הדרשה סמוך לרב שלום כהן, ועד לנציגים הפוליטיים: גם אם אתם לא בממשלה, גם אם יש מחלוקות פוליטיות - עליכם לגנות ולהוקיע שיח שכזה. אני מבקש ומצפה כי תעשו זאת כבר הבוקר, לפני שיהיה מאוחר מדי“.

ח“כ עליזה לביא מסרה בתגובה לדברים: "בפעם שעברה בה שמענו אמירות מסוג זה, כאשר הרב עובדיה השתלח ברב סתיו, הדרך לאלימות בשטח הייתה קצרה ביותר. נראה כי במקום שבש"ס יזהרו בלשונם, הם רק מגבירים את ההתקפות הפרועות שלהם כנגד הכיפות הסרוגות. מצער ביותר לשמוע כזו שנאת חינם דווקא בערב תשעה באב, ומצערת במיוחד העובדה שהם נאמרו אל מול בכירי ש"ס ואיש לא מחה. בט' באב רבים יקראו את הסיפור על קמצא ובר קמצא, ועל החכמים שישבו באולם ואיש אינו מחה, מה שהוביל לחורבן הבית. כנראה שהלקח טרם נלמד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן