הסקר הכושל של ח"כ מרב מיכאלי

ח"כ מרב מיכאלי ערכה סקר בחשבון הטוויטר שלה בעניין אישור תוספת תקציב עבור מטוס ראש הממשלה. אולם, חברת הכנסת הופתעה ולא קיבלה מהעונים על השאלון את התשובה אליה ציפתה

חדשות כיפה גלעד כהן 05/11/18 19:28 כז בחשון התשעט

הסקר הכושל של ח"כ מרב מיכאלי
מרב מיכאלי, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ועדת הכספים אישרה הבוקר (ב') תוספת של 60 מיליון שקל עבור המטוס לנתניהו, וגם החליטה לקצץ 90 מיליון שקל מפיתוח הנגב והגליל. הערכה: עלות רכישת המטוס, הסבתו, ואחזקתו למשך 5 שנים תעמוד על 580 מיליון שקל. 

בעקבות אישור ועדת הכספים, ח"כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני ערכה סקר בחשבון הטוויטר שלה. בסקר שאלה חברת הכנסת: "במה הייתם משקיעים 60 מיליון שקל?" התשובות האפשריות בסקר של ח"כ מיכאלי היו; "שיקום החקלאות בעוטף עזה, הגדלת קצבאות הנכים, תחבורה ציבורית, או מטוס לנתניהו".

6%  הצביעו לטובת שיקום החקלאות בעוטף עזה, 17% הצביעו לטובת הגדלת קצבאות הנכים, 28% הצביעו עבור התחבורה הציבורית והתשובה המוחצת שקיבלה 49% מהמצביעים הייתה דווקא התשובה הרביעית - מטוס לנתניהו. 

ראש הממשלה ורעייתו

ראש הממשלה ורעייתו צילום: פלאש 90

דרורית שטיינמץ, מנהלת אגף התקציבים במשרד רה"מ, אמרה כי העלות הכוללת של רכישת המטוס, הסבתו, ואחזקתו למשך 5 שנים היא 580 מיליון שקל. לדבריה, לא נפרצה מסגרת התקציב.

הסקר הכושל

הסקר הכושלצילום: צילום מסך

באופוזיציה מתחו ביקורת על הקצאת הסכומים וטענו שיש חריגה מהחלטות הקבינט לתקצוב המטוס. ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר: "ראיתי את המטוס, וכל הבקשה לא נוגעת לסוגיות ביטחוניות, אלא התוספת היחידה שנדרשת למנגנון הפאר והנוחות. זה יהיה מטוס 'עגל הזהב'. זה חצוף.