הסכם הפיוס בין חמאס לפת"ח בסכנה

בכירים ברשות הפלסטינית הודו כי קיים משבר עמוק בין הצדדים לאור סירוב חמאס להתחייב כי לא ינסה לפגע בישראל. סגן ראש ארגון הטרור בעזה: "כלי הנשק של ההתנגדות הם קו אדום שאינו ניתן לדיון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/17 10:19 יב בכסלו התשעח

הסכם הפיוס בין חמאס לפת"ח בסכנה
אבו מאזן, צילום: flash 90

הסכם הפיוס בין תנועות החמאס והפת"ח בפני סכנה, כך אישרו הבוקר (חמישי) גורמים בכירים בארגון של הרשות הפלסטינית. הרקע למשבר הוא סירובם של אנשי ארגון הטרור העזתי להתפרק מנשקם.

לפי הדיווח ב'ישראל היום' שני הצדדים פנו למצרים כדי שתתווך ביניהם, במטרה לדחות את תאריך היעד שבו סוכם על יישום ההבנות בין שתי התנועות.

פעילי חמאס ברצועת עזה

פעילי חמאס ברצועת עזהצילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אחת הסיבות המרכזיות למשבר העמוק שנקלעו אליו הצדדים הוא סירוב חמאס לקיים את אחד התנאים המרכזיים של הפת"ח, ישראל והבית הלבן, כדי להכיר בהסכם, וזה פירוק התנועה מנשקה. בארגון הטרור אף איימו כי לא רק שלא יניחו את הנשק אלא שיבצעו פיגועים נגד ישראל. "כלי הנשק של ההתנגדות הם קו אדום שאינו ניתן לדיון", אמר ח'ליל אלחיה סגן ראש חמאס בעזה, במסיבת עיתונאים בה התייחס לנושא.

לדבריו, "נשק זה יועבר לגדה המערבית כדי להילחם בכיבוש, זכותנו להתנגד לכיבוש עד שיסתיים". בירושלים ובוושינגטון כבר הצהירו בעבר, כפי שגם הוחלט באחת מישיבות הקבינט מדיני-ביטחוני, כי לא יתקיימו כל מגעים עם הרשות הפלסטינית כל עוד חמאס מהווה חלק מהממשלה הפלסטינית ומבלי שזנח את כוונתו לפגוע בישראל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן