"הסדרת נתיב האבות: צעד נכון, ערכי ומוסרי"

השרים בנט ושקד בירכו על החלטת הממשלה למציאת פתרון לתושבי השכונה שאמורים להיות מפונים בעוד כשבוע מבתיהם. תושבי נתיב האבות: "המאבק לא תם והפעילות תימשך עד למימוש ההחלטה בבניה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/02/18 13:42 י באדר התשעח

"הסדרת נתיב האבות: צעד נכון, ערכי ומוסרי"
איילת שקד ונפתלי בנט, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, בירכו את החלטת הממשלה היום (ראשון) שאישרה את הסדרת נתיב האבות ומציאת פתרון חלופי לאחר שיפונו מבתיהם.

"הממשלה היום עשתה צעד נכון, ערכי ומוסרי באימוץ הסדרת חלקה 91", אמרו השניים וציינו כי למרות ההחלטה אין בדבר פינוי התושבים מעשה ראוי.

לדבריהם, "תושבי נתיב האבות נפלו קורבן לעתירות של ארגוני שמאל קיצוני. החלטת בג"ץ הייתה שגויה ומחובתנו למזער ככל הניתן את הבעייתיות שנוצרה לתושבים". על כל בית שיתפרק בעקבות עתירות של ארגוני השמאל יקום ישוב על פי חוק שלא ניתן יהיה להזיזו".

איילת שקד ונפתלי בנט בנתיב האבות

איילת שקד ונפתלי בנט בנתיב האבותצילום: מטה המאבק בנתיב האבות

מוקדם יותר אישרה הממשלה את קידום התב"ע לבניית 350 יחידות דיור חדשות במסגרת הסדרת שכונת נתיב האבות בגוש עציון, וכן את הפתרון הזמני עבור התושבים שצפויים להות מפונים מהשטח הנוכחי.

בתגובה לדברים, אמרו תושבי השכונה כי הם "מודים לראש הממשלה ולשריו ומברכים על החלטת הממשלה שפורסמה היום. החלטה הקוראת להסדרת השכונה, תמיכה במשפחות והכנת תב"ע ל 350 משפחות חדשות שיבנו את ביתם בנתיב האבות".

לדבריהם, "זוהי החלטה חשובה המחזקת את ההתיישבות ביהודה ושומרון בכלל ובגוש עציון בפרט. המאבק לא תם והפעילות תימשך עד למימוש ההחלטה בבניה והרחבת ההתיישבות נתיב האבות בלב גוש עציון".