הנגבי: "חוק ההמלצות לא רלוונטי לחקירות רה"מ"

בביקור במטה בנימין אמר השר כי נעשים מאמצים אדירים להוריד את החסמים הבירוקרטיים שמעכבים את הבנייה ביו"ש. "הקביעה מי עבריין ומי לא אינו תפקידה של המשטרה", הוסיף בעניין ההמלצות הצפויות נגד נתניהו

חדשות כיפה דויד ליבנה 27/12/17 16:31 ט בטבת התשעח

הנגבי: "חוק ההמלצות לא רלוונטי לחקירות רה"מ"
השר צחי הנגבי בביקור בבית אל, צילום: יח"צ

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, התארח אמש (ג') ביישובי מטה בנימין וערך ישיבת עבודה עם ראשי מועצת יש"ע. במהלך הסיור נפגש השר עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון וביקר באתרים שונים, כמו יקב פסגות, אתר "חלום יעקב" בבית אל ואזור התעשייה שער בנימין. לשר הוצגו פעילות כלכלית משותפת במרחב בין כלל תושבי האזור ועסקים חובקי עולם. 

בהגיעו לנווה צוף נפגש השר עם נציגות היישוב בשכונה החדשה "נווה אחי", שהוקמה לאחר רצח משפחת סלומון. תושבי היישוב ביקשו מהשר סיוע בסגירת ציר התנועה שבה משתמשים המחבלים באזור.

במהלך ביקורו באזור בנימין התייחס הנגבי לסוגיית הבנייה ביהודה ושומרון, ואמר כי נעשים מאמצים אדירים להוריד את החסמים הבירוקרטיים שמעכבים את הבנייה. כמו כן הוא הודיע כי יסייע במימון המוקדים האזרחיים על מנת לפתח את שיתופי הפעולה באזור, ויבחן את האפשרות שמשרדו יחזור ויסייע בעלויות לתאורת כבישים וצמתים. 

השר התייחס גם לחוק ההמלצות הנמצא כעת בעין הסערה, ותקף את המתנגדים: "השמאל כדרכו מנסה לייצר מציאות וירטואלית שלא קיימת. כך בנושאים אידאולוגיים וכך גם בנושאים של חקיקה.

"חוק ההמלצות לא רלוונטי לחקירות שמתנהלות היום, לא קשור לראש הממשלה. הוא נועד להגדיר את גבולות הגזרה בין הסמכות והאחריות של המשטרה כגוף חוק, לבין הסמכות של התביעה הכללית, הפרקליטות, והיועץ המשפטי לממשלה, שהם בעלי הידע הניסיון והמקצועיות להחליט אם בתיק כזה או אחר יש די ראיות כדי להגיש כתב אישום או לסגור את התיק".
 

השר צחי הנגבי וראשי הרשויות ביו"ש ביקב פסגות

השר צחי הנגבי וראשי הרשויות ביו"ש ביקב פסגותצילום: מועצת יש"ע

השר הנגבי אמר כי הגיעה השעה שהכנסת תאמר את דברה בנושא: "אנחנו יודעים שבמשך אין ספור שנים אין ערך במשקל או בחוקיות לקביעה של המשטרה מי עבריין ומי לא. זה לא תפקידה של המשטרה.

"המשטרה אוספת את הראיות, אלו המזכות או המחשידות, ומעבירה את החומר לאנשים שזו המיומנות שלהם. ולכן אם המשטרה ממליצה אז מה? אז זה עובר למי שצריך להחליט והחלטתו היא החלטה מחייבת. כמובן שגם זו לא מחייבת בסופו של דבר מבחינת שלטון החוק, שכן יש בית משפט שזיכה לא פעם אנשים שהפרקליטות העמידה לדין". 

בסיום ביקורו אמר השר: "ראשי מועצת יש״ע וראשי רשויות הציגו בפניי שורה של נושאים שקידומם יסייע רבות הן לתושבים היהודים והן לאוכלוסייה הפלסטינית באזור. ביקור בהתיישבות ביהודה ושומרון הוא תמיד חוויה מרוממת לב. רוחם האיתנה של המתיישבים, החיבור העמוק לשורשים ההיסטוריים, ההתפתחות המתמדת של חבל ארץ קסום, כל אלה מעניקים משמעות לעשייה הביטחונית והמדינית הענפה של הממשלה".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, הודה לשר על ביקורו ואמר כי השר הנגבי היה שותף מלא לקידום החלטת בניית 300 יחידות הדיור בבית אל, אך הוסיף כי חסרים לא מעט מבני ציבור במועצה מאחר והאוכלוסייה המתגוררת בה תגדל באופן דרמטי בקרוב. 

שילה אדלר מנכ"ל מועצת יש"ע אמר לשר: "למרות שהמשרד לשיתוף פעולה אזורי הוא משרד מטה קטן, הוא מכיל בפעילותו יכולת אסטרטגית חשובה לאגם משאבים ממשרדי הממשלה השונים על מנת לקדם את 'השלום הכלכלי' במזרח התיכון".