המשטרה: תשתית ראייתית נגד השר חיים כץ

חקירת פרשת השחיתות לכאורה בתעשייה האווירית הסתיימה, עם המלצה להעמיד לדין את שר העבודה והרווחה בגין חשד לשוחד ועבירות נוספות. כץ: "אין שמץ של בסיס לטענות ההזויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/18 12:27 יט בשבט התשעח

המשטרה: תשתית ראייתית נגד השר חיים כץ
חיים כץ, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

משטרת ישראל הודיעה היום (א') כי מצאה תשתית ראייתית להעמדתו לדין של שר העבודה והרווחה חיים כץ, במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בתעשייה האווירית.

מלבד כץ, ששימש בעבר כיו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית, המשטרה ממליצה להעמיד לדין גם את יו"ר ועד העובדים הנוכחי אהוד נוף, חבר הוועד אלי כהן, בכירים נוספים בוועד ואת תא"ל במילואים אמל אסעד, ששימש כחבר דירקטוריון בתעשייה האווירית.

העבירות המיוחסות לחשודים הן מתן וקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים ועבירות נוספות. בהודעת המשטרה צוין כי על פי החשד, כץ ובכירים בוועד פעלו בקרב עובדי החברה לתועלתם האישית. בתמורה לסיוע מצד כמה חברי וועד, סיפק השר תפקידים נושאי שכר, מחוץ ובתוך התעשייה האווירית.

כמו כן, על פי החשד, פעל השר כץ בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה כשפעל למינוי יו"ר דירקטוריון והתערב בעניינים פנימיים הקשורים להתארגנות העובדים בתעשייה האווירית. עוד עלה על פי החשד כי השר כץ ניצל לתועלתו האישית משאבים ועובדים של התעשייה האווירית בשווי אלפי שקלים וזאת חרף היותו נבחר ציבור.

בתגובה להמלצת המשטרה אמר כץ: "לא ציפיתי אחרת מהמשטרה, כי ברור שהם אינם יכולים להודות שהמשאבים העצומים שהם השקיעו בחקירה ההזויה הזו היו לשווא. כל מי שעיניו בראשו ויודע על מה החקירה, מבין שאין בה דבר ואין שמץ של בסיס לטענות ההזויות. ברור לי שיש בפרקליטות ובמערכת שכל ישר והגיון, ושיוחלט שלא להעמיד אותי לדין בעניין״.