המראה החדש של קבר הרמב"ם

קברו של אחד מגדולי ישראל בכל הזמנים עבר לאחרונה שיפוץ בהיקף של 12 מיליון שקלים. עיצוב חדשני, צל ביום ותאורה בלילה יקבלו את פניהם של מאות אלפי המבקרים בכל שנה, ראש עיריית טבריה: "מדובר באתר שיש בו פוטנציאל למיליוני מבקרים בשנה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/11/17 10:45 ח בכסלו התשעח

המראה החדש של קבר הרמב"ם
המתחם לפני השיפוץ, צילום: פלאש 90. דוד כהן

ריצוף חדיש ויוקרתי, קירות מחופים ועיצוב ייחודי יקבלו את פני המבקרים במתחם קברו של הרמב"ם, זאת לאחר שעבר שיפוץ נרחב בהיקף של 12 מיליון שקלים ונפתח מחדש לציבור.

"במשך עשרות שנים דיברו על הצורך בשיקום האתר, שאליו מגיעים מאות אלפי אנשים בשנה", סיפר  הבוקר (ראשון) ראש עיריית טבריה יוסי בן־דוד ל'ידיעות אחרונות'.

לדבריו, "לפני כארבע שנים פגשתי את רב המקומות הקדושים שמואל רבינוביץ' וביקשתי לפתח את המקום. מדובר באתר שיש בו פוטנציאל למיליוני מבקרים בשנה".

140 טון פלדה, 2,000 מ"ר ריצוף אבן גלילית, 1,100 מ"ר חיפוי קירות באבן גרניט שחורה ו־700 מ"ר קירוי אלומיניום הם מעתה חלק בלתי נפרד מקברו של אחד מגדולי החכמים והפוסקים היהודים, רבי משה בן מימון. הרמב"ם נולד לפני קרוב -900 שנה במצרים שם הוא גם נפטר. מעבר להיותו רב ופוסק הוא היה ידוע גם כרופא ופילוסוף שעסק במגוון תחומי החיים.

המתחם המשופץ

המתחם המשופץצילום: באדיבות עיריית טבריה

לאחר שנפטר הועברו לבקשתו עצמותיו לישראל ובהוראתו הוא נקבר בעיר טבריה. מבקרים רבים חזו בהמלך השנים כימד המקום נהפך ליותר ויותר מיושן ומוזנח עד שבשנת 2012 הוחלט על שיפוצו ושיפור חזותו. מעבר לעיצוב החדשני, נוספו למקום גופי תאורה שיאפשרו למבקרים להגיע גם בשעות הלילה ובנוסף לכך המתחם נהנה לאחר השיפוץ מצל גם בשעות החום. הכניסה היא ללא תשלום והמקום יכול להכיל בשיאו כ-6,000 מבקרים בו זמנית.

לפני כשנה דווח ב'כיפה' כי מתחמי קברים נוספים צפויים לעבור שיפוץ יסודי, כמו קבר יונתן בן עוזיאל בעמוקה בעלות של 13.5 מיליון שקלים וקבריהם של רבי עקיבא והרמח"ל בעלות של יותר מ-3 מיליון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן