הממשלה: מתווה הכותל לא יידון שוב 

שלוש פעמים עתרו גופים שונים לבג"ץ בטענה שאסור לממשלה לדחות את המתווה שהתגבש ברחבה לתפילה משותפת של גברים ונשים וזרמים שונים ביהדות, הממשלה אמרה כי אין בכוונתה לדון שוב בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/17 20:53 כח באלול התשעז

הממשלה: מתווה הכותל לא יידון שוב 
נשות הכותל, צילום: הדס פרוש פלאש 90

היום נמסרה תגובת המדינה לפסילת המתווה שהתגבש בהמלצת ועדה ודחייתו על ידי הממשלה. הממשלה טענה בתגובה כי לבג"ץ אין סמכות לכפות את אימוץ המתווה וכי נתניהו החליט שלא להביא את הנושא לדיון נוסף. על נשות הכותל: "ראוי שיתפללו כדרכן ליד הכותל המערבי"

 
בתשובת המדינה נכתב כי המתווה הובא בפני ראש הממשלה,, אך נתניהו החליט שלא להביא את הסוגיה האמורה לדיון נוסף בנושא "לעת עתה".

עוד טענה המדינה כי אביחי מנדלביט, היועץ המשפטי לממשלה אמר, כי אין לרשות השופטת יכולת לכפות את המתווה, וזאת בשל "היעדר סמכות שיפוט של בג"ץ" בנושא.

ביחס לעתירה השנייה, בה נטען כי נפל פגם בקבלת החלטת הממשלה בנושא, דחתה המדינה את הטענה והשיבה כי מדובר בסיטואציה משפטית שגרתית בתהליכים משפטיים.

באשר לעתירה השלישית על החלטה 1075 במסגרתה המליץ צוות מייעץ לממשלה כי מתווה הכותל אכן ייושם, טענה המדינה שלמרות ההמלצה לא מדובר בהבטחה מנהלית ועל כן דחיית המתווה הינה חוקית.

על כן, טענה הממשלה בתגובתה כי "יודגש כי לגישת משיבי המדינה, אין בעובדה כי החלטת הממשלה התקבלה לאחר שבמסגרת עבודת הצוות המייעץ (שכעולה משמו, תפקידו לייעץ לממשלה) התקיים שיח ושיג עם גורמים שונים, ובכלל זאת, עם חלק מהגורמים המעורבים בעתירות שבכותרת, כדי לשנות מהאופי הכללי של ההחלטה הנדונה ומכך שאין המדובר בהבטחה מנהלית מחייבת".

בנוסף, התייחסה המדינה גם לעתירה של ארגון נשות הכותל: "ראוי להן לנשות הכותל כי תתפללנה כדרכן ליד הכותל המערבי באתר 'קשת רובינסון' ובלבד שהאתר יוכשר כראוי וכיאות לכניסת אנשים אליו ושהיית אנשים בו".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן