המחבלים יפצו את משפחות הנרצחים בעשרות מיליוני שקלים

בשנת 2001 רצחו שישה מחבלים שלושה ישראלים בכביש 443. בית המשפט המחוזי בי-ם קבע כי עליהם ועל הרשות הפלסטינית לפצות את קרוביהם ב-62 מיליון שקלים. "לקזז את הכספים מכספי הסיוע של ישראל לפלסטינים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 12:43 א בכסלו התשעח

המחבלים יפצו את משפחות הנרצחים בעשרות מיליוני שקלים
פיגוע בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק בסוף השבוע כי הרשות הפלסטינית, מרואן בגותי וחמישה מחבלים נוספים יפצו את קרובי משפחתם של שלושה ישראלים שנרצחו בפיגוע ירי לפני 16 שנים בכביש 443 בסכום של 62 מיליון שקלים.

בקיץ 2001 חזרו בני הזוג שרון ויניב בן שלום עם ילדיהם ואדם נוסף בשם דורון סווירי מחופשה באילת. בזמן הנסיעה לביתם נצמד אליהם רכב וממנו פתחו באש שישה מחבלים ורצחו את השלושה. במהלך הירי סוככה שרון על שתי בנותיה, אפרת ושחר שהיו אז תינוקות, ובכך ניצלו חייהן.

השתיים גודלו על ידי דודתן ובעלה שיחד עם קרובי משפחה נוספים הגישו בשנת 2008 תביעה בסך 559 מיליון שקל נגד הרשות הפלסטינית והמחבלים. בשנת 2014 נקבע כי מבצעי הפיגוע אחראים לנזקי התובעים וכמוהם גם הרשות הפלסטינית בתור מי ששידלו וסייעו להוצאת הפיגוע אל הפועל.

פסק הדין מיום חמישי שעבר התייחס לנזקים הנפשיים של קרובי משפחת הנרצחים ובהחלטת בית המשפט נפסק פיצויים בסך 10 מיליון שקלים לכל אחד מעיזבונותיהם של שלושת הנרצחים, 6 מיליון לכל אחת מהיתומות ו-5 מיליון להורי הנרצחים, סך כל הפיצויים עומדים על 62 מיליון שקלים.

בית השפט קבע כי 60% מהסכום ישולם על ידי מבצעי הפיגוע והיתר יצא מקופתה של הרשות הפלסטינית. בנוסף לכך יחוייבו הנתבעים בשכר טרחת עורכי דינם של התובעים והוצאות המשפט שלהם.

בארגון נפגעי הטרור​ אלמגור​, שמלווה את משפחות סווירי ובן שלום הגיבו בסיפוק להחלטת בית המשפט ואמרו כי מדובר בפסק דין "היסטורי ומכונן" נגד הרשות הפלסטינית ובעד ​נפגעי הטרור. לדברי ראש הארגון מאיר אינדור, "בית המשפט הרים את המסך מעל ​הרשות הפלסטינית. מה שאומרים ​באלמגור זה שנים  ו​בחדרי חדרים ​אומרים ​בדרגים ביטחוניים ומדיניים,​ ​​​ קיבל את אישור בית המשפט בירושלים: הרשות הפלסטינית, תומכת טרור​ ".

עוד הוא אמר כי "בעוד הרש"פ רוחצת ידיה  בנקיים  בפני העולם התרבותי- המערבי​,​ ​נחשף במשפט שהיא תומכת במחבלים לכל אורך הדרך. ​ מההסתה לטרור​, מימון ​העברת כלי נשק לרוצחים, סיוע בכלא באמצעות שר ומשרד מיוחד לאסירים שמעביר  משכורות למחבלים ומשפחותיהם​ ולווי משפטי​. מעתה יש לקרוא לרש​"פ ​, רשות הטרור הפלסטינית​".

בארגון הציעו לוודא שהכספים אכן יועברו לנפגעים באמצעות קיצוץ כספי הסיוע שמוברים מישראל לרשות, "זו תהיה אחריותה של ממשלת ישראל לסייע לכיבוד פסק הדין", אמר ד"ר אריה בכרך, אב שכול מראשי אלמגור, "יש שופטים בירושלים ולא עולה על דעתנו שהממשלה תתעלם מפסק הדין  בשל לחצים מדיניים או פוליטיקה שתזהם את מימוש הפסיקה המשפטית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן