המוקש הבא? האירוויזיון בישראל עלול להתנגש עם ימי הזיכרון

זכייתה של נטע ברזילי במקום הראשון בתחרות האירווזיון, עתידה להביא את תחרות השירים לירושלים, ובין המועדים שכבר עלו כאפשרות: יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/18 14:03 כח באייר התשעח

המוקש הבא? האירוויזיון בישראל עלול להתנגש עם ימי הזיכרון
צילום: יוסי זמיר - פלאש 90

תחרות האירוויזיון השנתית, המאורגנת על ידי איגוד השידור האירופי, מאגדת 37 מדינות לתחרות שירה אחת. לאור זכייתה של מדינת ישראל אמש, צפויה להתקיים ההפקה ה-64 של התחרות, בשנה הבאה בירושלים - בירת ישראל.

על אף כי תאריכי התחרות הרשמיים לשנה הבאה טרם פורסמו, על פי התרחיש המקובל, תחרות חצי גמר הראשונה מתקיימת מידי שנה ביום שלישי, בשבוע השני של חודש מאי, כלומר, צפויה להתקיים בתאריך ה- 07.05.19, ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל. חצי הגמר השני אמור להתקיים ביום חמישי באותו שבוע, ה-09.05.19, יום עצמאותה ה-71 למדינת ישראל. הגמר הגדול של התחרות צפוי להתקיים ביום שבת ה-11.05.19. במידה ותוקדם התחרות לשבוע שלפני, חצי הגמר השני, צפוי להתקיים ביום השואה 2019.

אפשרויות היחידות העומדות כעת בפני המארגנים, הן לאחר את התחרות לשבוע השלישי במאי, אשר לא מתקיימים בו מועדים מיוחדים, או לשבוע הרביעי במאי, אשר במידה ויתקיים אז, חצי הגמר השני צפוי לחול בל"ג בעומר הבא.

נתון נוסף שעשוי להשפיע על ההחלטה היא קיומה של תחרות חצי גמר ליגת האלופות בכדור רגל באותו חודש, אשר בין מועדיה האפשריים: ה-30 באפריל, ה-1 במאי, ה-7 במאי ו -ה8 במאי 2019.

לא זאת בלבד אלא, שבכל תרחיש העשוי להיבחר, על פי הנהלים המקובלים, צפויה להתקיים תחרות הגמר ביום השבת, מה שיעורר את מורת רוחם של חוגים דתיים וחרדים.