המדינה תבקש מבג"ץ דחייה בנושא הגיור

הוועדה שהקים נתניהו, כדי להתגבר על משבר הגיור שפרץ לפני חצי שנה, טרם גיבשה את המלצותיה. מאז הקיץ הוקפאו עתירות התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית ונעצר חוק הגיור שאמור להשאיר את הנושא בידי הרבנות הראשית בלבד

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/12/17 12:41 ל בכסלו התשעח

המדינה תבקש מבג"ץ דחייה בנושא הגיור
פאשקוויל נגד גיורים, צילום: Yossi Zamir/Flash 90

המדינה צפויה לבקש מבג"ץ ארכה נוספת לתשובתה בנושא הגיור לאחר שהוועדה המיוחדת שכונסה בהוראת ראש הממשלה טרם גיבשה את מסקנותיה. כך דווח היום (ב') באתר וואלה! NEWS.

הוועדה, בראשותו של שר המשפטים לשעבר משה נסים, הוקמה על ידי בנימין נתניהו בעקבות משבר הגיור שפרץ לפני כחצי שנה, במהלכו החליטה הממשלה לקדם את 'חוק הגיור' במטרה להשאיר את הנושא בידי הרבנות הראשית.

משמעות החוק הייתה שגיורים רפורמים וקונסרבטיבים לא יוכרו על ידי המדינה ולצד זה גם לא גיורים פרטיים שנעשו על ידי רבנים אורתודוכסים.  ראש ישיבת מעלה אדומים ונשיא בתי הדין הפרטיים של 'גיור כהלכה', הרב נחום רבינוביץ', אך שיגר בזמנו מכתב חריף ליו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, בו דרש ממנו ומשרת המשפטים איילת שקד, למנוע את קידום חוק הגיור הממלכתי. בנוסף אליו גם הרב ישראל רוזן זצ"ל הביע את ביקורתו על המהלך וכמחאה אף התפטר מנשיאות הבית היהודי.

בעקבות הביקורת הרחבה בנושא, שהגיעה לא מעט מכיוונם של חלק מיהודי התפוצות, החליט ראש הממשלה להקפיא את קידום החקיקה בתמורה להשהיית תשובת המדינה לעתירות שהגישו התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות לבג"ץ.

הוועדה החלה לפעול מספר שבועות לאחר מכן ולפי הפרסום, למרות הפגישות המרובות שחבריה קיימו עם גורמים שונים המעורים בנושא, טרם גובשה מדיניות סדורה ועל כן המדינה תבקש ככל הנראה דחייה נוספת למתן תשובתה.