"המבחן יהיה במימוש, נעמוד לימינו של נתניהו"

שביעות רצון בבית היהודי מדבריו של רה"מ בעניין החלת ריבונות ביו"ש. סמוטריץ': "התקדמות חיובית. הצעד הבא הוא להעביר את החוק בקריאה טרומית בשבוע הבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/18 19:51 כז בשבט התשעח

"המבחן יהיה במימוש, נעמוד לימינו של נתניהו"
בצלאל סמוטריץ, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

במפלגת הבית היהודי הביעו היום (ב') שביעות רצון מדבריו של ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, בהם אמר כי הוא מעוניין לקדם את החלת הריבונות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן.

"אנו שמחים שבפעם הראשונה ראש הממשלה נתניהו מדבר על מימוש תכנית הריבונות שלנו בשטחי C ביהודה ושומרון. המבחן יהיה במימוש. אנו מברכים על כך ונעמוד לימינו", נאמר בהודעת המפלגה.

יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ בצלאל סמוטריץ', בירך על הדברים ואמר: "זו התקדמות חיובית.
"‏הצעד הבא הוא להעביר את החוק בקריאה טרומית בשבוע הבא ואז להמתין לתיאום ולהצמדה להצעה הממשלתית. זה יהיה זרז נהדר גם לתיאום עם האמריקאים וגם להצעה הממשלתית. זה קורה כל הזמן בשלל נושאים אחרים.

"יש כעת הזדמנות היסטורית. רכבת הריבונות יצאה לדרך וראש הממשלה יכול וצריך להוביל את המהלך. נעמוד על כך שראש הממשלה יהיה ‏נאמן להבטחתו שאף יישוב לא ייעקר ושהריבונות תחול על כלל היישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, ובשום אופן לא תיעצר בקו הגושים".

גם בליכוד בירכו על דברי ראש הממשלה נתניהו. סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "‏התיאום עם האמריקאים עליו דיווח ראש הממשלה בסיעת הליכוד הוא צעד משמעותי וחשוב בדרך לריבונות. אני מברכת את ראש הממשלה על המהלך החשוב הזה שיכול להביא לשינוי היסטורי". 

היו"ר המשותף לשדולת ארץ ישראל, ח"כ יואב קיש, אמר: "שמחתי לשמוע שבהמשך להצעת הריבונות שהעליתי לועדת שרים פתח ראש הממשלה בשיח משמעותי של ריבונות עם הממשל האמריקאי. אסור לשכוח שגם כאן - ISRAEL FIRST! חוק פרטי או ממשלתי או החלטת ממשלה. ראש הממשלה, החלת ריבונות על ההתיישבות ביהודה ושומרון עכשיו. זה בידיך".

מנגד, נשיא ג'יי סטריט, ג'רמי בן עמי, אמר כי "העובדה שלראשונה שמענו מנתניהו כי הוא שוקל ודן בסיפוח שטחי יהודה ושומרון עם ממשל ארה״ב הוא סכנה גדולה. אנו קוראים למחוקקים אמריקנים ומנהיגים תומכי ישראל לדרוש מהבית הלבן להבהיר האם דיונים כאלו התרחשו, והאם בכלל קיימת האפשרות שהממשל אי פעם יתמוך בתכנית הרת אסון כזו אם תובילה ממשלת נתניהו.

"תמיכה ואפילו מחשבה על תמיכה אמריקנית בסיפוח חד צדדי ישראלי יהיו מעשה חסר אחריות. שכן, צעד קיצוני שכזה יביא את הקץ על מאמציו של העם היהודי להקים ולשמר את ישראל יהודית ודמוקרטית״.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן