המאבק מתחדש: תפילת נשים בכותל במטרה לדחוק את נשות הכותל מהרחבה

לדברי יו"ר ארגון 'נשים למען הכותל' תפילת הנשים המתוכננת ברחבה, נועדה לחגוג את ביטול המתווה וכדי להמשיך את המאבק "נגד נשות הכותל והרפורמים. אנחנו רוצים למנוע בדרכי נועם את ביזוי הכותל "

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/17 07:39 א באב התשעז

המאבק מתחדש: תפילת נשים בכותל במטרה לדחוק את נשות הכותל מהרחבה
נשים עטופות בדגל בכותל, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ארגון 'נשים למען הכותל' מארגן הבוקר (ראשון) לכבוד ראש חודש אב ועל רקע ביטול מתווה הכותל, תפילה ברחבת המתחם.

בארגון מקוות כי מאות נשים יגיעו לתפילה כדי לחגוג לדבריהן את "הצלחת ביטול מתווה הכותל הרפורמי" וכדי להמשיך את המאבק "נגד נשות הכותל והרפורמים", שלדעתן פוגעות בסטטוס קוו במקום.

לדבריהן, "תקנון הכותל אוסר על תפילת נשים ועלייה לתורה אולם נשות הכותל מצפצפות על החוק ופועלות בכוח הזרוע על מנת לקבוע עובדות חדשות בשטח".

נשות הכותל מתפללות

נשות הכותל מתפללותצילום: פלאש 90. הדס פרוש

בתפילה צפויים לקחת חלק עשרות אולפנות וקבוצות נשים מכל רחבי הארץ. לדברי מייסדת הארגון, לאה אהרוני, אחת ממטרות התפילה היא לשדר מסר ציבורי כי "הכותל לא נועד לשינויים ומסחר פוליטי בין מפלגות וספונסרים בארצות הברית ובישראל".

עוד היא אומרת כי הן "משמיעות את קולן של מאות אלפי מתפללות שרוצות לשמור על הכותל כפי שהיה עד היום במשך אלפי שנים, בלי כל שינוי".

לטענתה, "מה שהתאים לכל עם ישראל חילונים דתיים וחרדים לצד שמגיעים להתפלל במקום לא צריך להשתנות בגלל קבוצת נשים קטנה".

מעבר לכל מטרות התפילה בפרט והארגון בכלל, מטרה אחת מוצהרת היא לדחוק את נשות הכותל החוצה. "אנחנו רוצים למנוע בדרכי נועם את ביזוי הכותל בידי נשות הרפורמים ולגייס כמות מתפללות גדולה שלא תאפשר את תפילתן הרחבה ובכך תמנע מהן לבזות את הכותל ולקרוא בתורה בניגוד להלכה ולתקנון של המקום הקדוש האוסר זאת".