הכנה לימים הנוראים: המפגש המרגש בין אנשי נווה צוף לרב שהתמודד עם הפיגוע במרכז הרב

בית מדרש "ראשית" יזם בשבת האחרונה ובמהלך כל השבוע מאות שיעורים ואירועי התעוררות לציבור הרחב, כשלדברי הרב קצין "מקרית שמונה ועד אילת, דתיים, מסורתיים, חילונים, בני נוער ומבוגרים" זכו להתכונן לתקופת החגים. ומה סיפרה לו תושבת נווה צוף על המפגש עם הרב מגנס ממרכז הרב?

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/09/17 14:47 כא באלול התשעז

הכנה לימים הנוראים: המפגש המרגש בין אנשי נווה צוף לרב שהתמודד עם הפיגוע במרכז הרב
לומדים לקראת הימים הנוראים, צילום: בית מדרש ראשית

 לקראת הימים הנוראים נערכים שיעורי התעוררות רבים ברחבי הארץ ומי שאחראי לחלק גדול מהם הוא ראש בית מדרש "ראשית" הרב אביחי קצין שביוזמתו התקיימו ברחבי הארץ כבר מאות שיעורים ושיחות מפי שורת רבנים.

"הפרויקט המרכזי שנערך כבר בפעם הרביעית", אומר הרב קצין ל'כיפה', "הוא 'שבת ארצית של תורה'. השנה יצאו במסגרת זו כ-40 רבנים ל-40 מקומות שונים ברחבי הארץ מקרית שמונה שבצפון, לשם נסע הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ועד אילת שבדרום".

לדבריו, השנה התרחב הפרויקט תחת הכותרת "שבוע של תורה" ובנוסף לאירועים המיוחדים שהתקיימו בשבת האחרונה, "הוספנו פרויקטים נוספים כמו ערבי התעוררות בסניפי בני עקיבא, ערבי לימוד של הורים וילדים עם התלמוד הישראלי וחמישה ימי עיון במקומות שונים בארץ". יש לציין כי הפעילות נערת בסיוע האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך ובסך הכל במהלך כל השבוע צפויים להתקיים יותר מ-250 שיעורים וערבי התעוררות ברחבי הארץ.

הרב אביחי קצין

הרב אביחי קציןצילום: בית מדרש ראשית

הרב קצין (55) נולד ברעננה ולאחר שסיים את לימודי התיכון עבר לישיבת ההסדר כרם ביבנה למסלול ישיבות ההסדר. את שירותו הצבאי העביר כנהג טנק בחיל השריון ובמהלך מלחמת לבנון הראשונה הוא נפצע ואף איבד את רגלו. לאחר תקופת השיקום שב למסלול לימודיו בישיבה, ובהמשך הוסמך לרבנות וקיבל תעודת כושר לרב עיר מטעם הרבנות הראשית לישראל.

הרב לימד במשך ארבע שנים בישיבה התיכונית נתיב מאיר, שמש כראש ישיבת בני עקיבא רעננה במשך שש שנים, כיהן כרב קהילה ברעננה, עד שלפני כשנתיים הקים את בית המדרש הקהילתי "ראשית" המארגן פעילות תורנית ענפה המיועדת לכל סוגי האוכלוסייה.

גם הפרוייקט שמתקיים השנה מיועד לדתיים ושאינם דתיים כאחד, "מי ששומע את השיעורים הם באי בית הכנסת, כך שיתכן והציבור מסורתי נחשף לפעילות. עם זאת במקביל יש לבית המדרש גם פעילות עם ציבור חילוני, כשלאחרונה התחלנו זה לא מכבר בתכנית בר מצווה לחילוניים באמצע השבוע".

לגבי מצבם של בני הנוער, שזכה לכינוי "דור הסמרטפונים" והקשר שלהם לתכנים המיוחדים של חודש אלול הוא אומר כי אין לו ספק "שהנוער מתמודד כיום בחזיתות שלא היו בזמננו. אולם אני מוכרח לציין שאנחנו מקפידים בכל שבת כזו לדאוג שהרב המתארח ישוחח בליל שבת עם בני הנוער. ואני יכול להעיד באופן אישי, כמי שהתארח ברחובות, שהנוער מגיע במספרים גדולים ומגלה התעניינות".

לימוד משותף לקראת החגים

לימוד משותף לקראת החגיםצילום: בית מדרש ראשית

אחד המפגשים בשבת האחרונה יצר מפגש מעניין שהוביל לאירוע מרגש ביישוב נווה צוף. "קיבלתי טלפון", מספר הרב קצין, "מתושבת היישוב שבו נרצחו שלושת בני משפחת סלומון הי"ד". לדבריו , היא בקשה להביע את תודתה והערכתה על השבת "ולציין עד כמה היא הייתה מרוממת".

מסתבר שהרב יהושע מגנס, שמשמש כר"מ בישיבת מרכז הרב ורעייתו הרבנית יפה, שיתפו את אנשי הקהילה בדרכי ההתמודדות שלהם לאחר הפיגוע הרצחני שאירע בישיבה לצעירים בשנת 2008, במהלכו נרצחו שמונה מתלמידי הישיבה, "הרב והרבנית עבדו קשה במהלך השבת ודברו עם הנוער והמבוגרים. ועבור כולם זו הייתה הכנה מרוממת לקראת הימים הנוראים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן