הכירו: יזם מיליארדר, נשוי לבת דודה של גווינת' פלאטרו, אב ל- 5 ילדים, שומר שבת ומרוויח יותר

אדם נוימן חשב שכסף זה הדבר הכי חשוב בחיים אז הוא עשה הרבה מזה. על הדרך הוא למד מאשתו שיש דברים יותר חשובים כמו לשמור שבת, "בהתחלה זה אמנם הרגיש כמו מטלה, אבל זה נותן לי זמן עם הילדים, עם אשתי, עם חברים. מתנתקים, אבל באמת מתחברים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/17 10:00 ט בחשון התשעח

הכירו: יזם מיליארדר, נשוי לבת דודה של גווינת' פלאטרו, אב ל- 5 ילדים, שומר שבת ומרוויח יותר
יוזם בניו יורק ושומר שבת. ניו יורק, צילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

אדם נוימן (38) נחשב לאחד הישראלים העשירים בתבל. הוא מתגורר עם אשתו וילדיו בניו יורק, מנהל חברה בשווי עשרות מיליארדי דולרים,עובד קשה מאוד אך על דבר אחד הוא לא מוותר- על שמירת השבת.

"בשנתיים האחרונות התחלתי לשמור שבת", אמר ל'ידיעות' אחרונות' נוימן, שהונו מוערך בכ2.5 מיליארד דולרים והחברה שהקים בכ-20 מיליארד, "במהלך השבת אני מנותק לחלוטין, אין עם מי לדבר. לא מתפשר על זה.

הוא נשוי לרבקה פאלטרו־נוימן, קרובת משפחתה של השחקנית היהודייה אמריקנית גווינת' פלאטרו, ומגדל איתה יחד 5 ילדים. לדבריו, נושא שמירת השבת לא היה כל כך כך קל, "בהתחלה זה אמנם הרגיש כמו מטלה, אבל זה נותן לי זמן עם הילדים, עם אשתי, עם חברים. בשבוע שעבר היה לי שבוע מטורף שבו טסתי ועבדתי הרבה. בשישי בבוקר קמנו ואמרנו זה לזה 'אנחנו מוכנים לשבת'. הגיעה שבת, מדליקים נרות, נרגעים, כל החברים באים, אוכלים ארוחה שבישלנו לפני כן. מתנתקים, אבל באמת מתחברים".

בת דודה שלה לימדה את נוימן מה חשוב באמת. פלאטרו

בת דודה שלה לימדה את נוימן מה חשוב באמת. פלאטרוצילום: צילום מסך מיוטיוב

נוימן ציין כי מה שהכי הפתיע אותו זה שישי יחס ישיר בין שמירת השבת וההתנתקות מנושאי החול למידת הרווחים בעסקיו, "הקסם האמיתי הוא שככל שאני עושה את זה יותר — כך החברה מצליחה יותר. לך תבין". בשנת 2010 הוא הקים יחד עם שותף את חברת WeWork האמריקאית העוסקת בשיתוף חללי עבודה והשכרת משרדים. כיום הוא משמש כמנכ"ל החברה שבשורותיה עובדים 3,000 אנשים ויש לה מאות אלפי מתחמים ולקוחות. שמתפרשים על קרוב לעשרים מדינות.

הוא אחיה של הדוגמנית עדי נוימן ועבר איתה לאחר שלרורו מהצבא לניו יורק. "כשפגשתי את אשתי לפני 10 שנים חשבתי שכסף זו המטרה", הוא סיפר, "הייתה לי ילדות קשה, ההורים התגרשו, אמי הרופאה עבדה עד מאוחר, אני ועדי היינו לבד ועברנו 13 דירות. כשהגעתי לארה"ב ניסיתי לעשות קיצורי דרך כדי לעשות כסף — אבל הכל התרסק. הייתי כועס הרבה על אנשים, הרגשתי שהכל מגיע לי. ואז, כשפגשתי את אשתי, היא אמרה לי תפסיק להתלונן על העבר. היא גרמה לי להפסיק לעשן, ואמרה לי שאני רודף אחרי הדברים הלא נכונים. היא גרמה לי להבין שהמטרה היא להיות שמח ומאושר, לעשות משהו משמעותי שקשור אליך".