הירי בצעיר הירדני: ישראל תפצה בשבעה מיליון שקלים

משפחתו של הצעיר שנורה בידי מאבטח ישראלי תקבל את הסכום במסגרת הסכם נרמול היחסים בין המדינות. השגרירות בעמאן שבה לפעילות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/18 11:30 יד בשבט התשעח

הירי בצעיר הירדני: ישראל תפצה בשבעה מיליון שקלים
בנימין נתניהו ומלך ירדן, צילום: קובי גדעון/פלאש 90

ישראל תשלם פיצוי כספי של שבעה מיליון שקלים למשפחת הצעיר הירדני שנורה למוות בחודש יולי האחרון לאחר שתקף את המאבטח הישראלי בשגרירות בעמאן, כך פורסם הבוקר (ג') ב"ישראל היום". הפיצוי יינתן כחלק מהסכם נרמול היחסים עם ירדן, במסגרתו העבירה ישראל לירדן פיצוי בסך חמישה מיליון דולרים והביעה חרטה והתנצלות על התקרית.

לאחר התקרית, הצדיקו בישראל את התנהלותו של המאבטח, והגדירו את התוקף כמחבל. עם זאת, בירדן טענו כי היה מדובר בקטטה שהתפתחה בין השניים ולא בפיגוע..

הפיצוי למשפחת התוקף יתווסף לפיצוי לבני משפחותיהם של שני הרוגים ירדנים נוספים: הרופא הירדני שהיה בעל הבית של מעון המאבטחים, שנפגע מנתז ונהר במהלך התקרית, והשופט שנורה בידי מאבטח במעבר אלנבי.

בתוך כך, שגרירות ישראל בעמאן שבה הבוקר לפעילות מחודשת. הפעילות במקום הופסקה לאחר שהירדנים סירבו לאפשר לשגרירה עינת שליאן, שחזרה לארץ עם המאבטח לאחר התקרית, לשוב לשגרירות. צוות ישראלי אמנם שב לשגרירות, ובמשרד החוץ מחפשים אדם למילוי תפקיד השגריר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן