החטיבה להתיישבות מציגה: זינוק בהתיישבות בעוטף עזה

על רקע המצב הביטחוני התקיים בקיבוץ כרם שלום כנס לחיזוק האזור, שבו הוצגו נתונים לפיהם מועצת אשכול רשמה זינוק של 45 אחוז בגידול האוכלוסייה. השר אריאל: "אתם החלוצים של 2017"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/17 16:12 כד בכסלו התשעח

החטיבה להתיישבות מציגה: זינוק בהתיישבות בעוטף עזה
כרם שלום, צילום: דורון הורוביץ/פלאש 90

משרד החקלאות, החטיבה להתיישבות והמועצה האזורית אשכול קיימו היום (שלישי) בקיבוץ כרם שלום כנס לחיזוק ההתיישבות בעוטף עזה, על רקע המצב הביטחוני באזור. הכנס ציין באופן רשמי את חזרתה של החטיבה להתיישבות לפעול.

בכנס, שהתמקד בפיתוח היישובים אחרי צוק איתן, הוצג הזינוק הדמוגרפי ותנופת הפיתוח ביישובי עוטף עזה, בהשוואה למצבם בימי המבצע. על פי נתוני החטיבה להתיישבות, המועצה האזורית אשכול, רשמה זינוק של 45 אחוז בגידול האוכלוסייה, כאשר בימי צוק איתן מנתה מועצת אשכול 10,658 נפש וכיום היא מונה 15,545 איש.

מנתוני החטיבה להתיישבות, היישובים הנמצאים במרחק של עד ארבעה קילומטרים מהגבול עוברים מהפיכת פיתוח, החל מבריכות שחייה וגני שעשועים וכלה במבני ציבור, כבישים ותשתיות חשמל ומים חדשות. בממוצע בכל יישוב הנמצא עד ארבעה קילומטר מהגדר מושקעים כשמונה מיליון שקלים וביישובים המצויים בין ארבעה לשבעה קילומטר מהגבול מושקעים בממוצע כארבעה מיליון שקלים בכל יישוב.

בתום האירוע התקיים דיון פתוח של נציגי ומזכירי יישובי מרחב דרום עם שר החקלאות, אורי אריאל, והנהלת החטיבה להתיישבות, והונחה אבן פינה למבנה הממוגן בסמוך לבית הכנסת שמוקם בקיבוץ בימים אלה.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, אמר במהלך הכנס: ״אני מצדיע לכם התושבים, שנמצאים בקו החזית. אתם החלוצים של שנת 2017. לא סתם בחרנו לערוך את הכנס כאן בכרם שלום. אני שמח על כך שהחטיבה להתיישבות חזרה לפעול ואנינו מציינים את המשך העבודות. נמשיך ללוות את הישובים תוך מאמץ גדול שתקציב 2018 יהיה כך שיאפשר לחטיבה לפעול, זו אחריותנו.

"בנוסף חובה עלינו לחזק לטפח את הישובים להפוך אותם לגדולים וחזקים יותר תוך שיתוף פעולה מלא עם ראשי הרשויות. במקביל נמשיך לחזק את החקלאות כאן תוך דגש על שילוב הצעירים בענפי החקלאות, לשם כך מושקעים על ידי משרד החקלאות והאוצר 160 מיליון שח ואני מודה לאנשי משרד החקלאות על פועלם לקידום החקלאות באיזור.

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, אמר: ״אחרי צוק איתן זכינו למטריה תקציבית משמעותית שסייעה בתהליכי השיקום. אין לנו ספק שככל שאנו משתכללים במרכיבי ההגנה שלנו, כך גם הצד השני מפתח את הארסנל שלו, מעל ומתחת לפני הקרקע, כמו שנוכחנו רק השבוע. כדי להמשיך לצמוח אנחנו חייבים את הביטחון ואת המשך התמיכה והסיוע. לא צריך עוד צוק איתן כדי לפתח את עוטף עזה. העוטף הוא מקום אסטרטגי למדינת ישראל אסם התבואה של מדינת ישראל, חזית ההגנה על העורף״.

יו"ר החטיבה להתיישבות, גאל גרינוולד, שיבח את שיתוף הפעולה של ראשי הרשויות בעוטף עזה עם החטיבה להתיישבות, ואמר: ״מתיישבי גבול עזה הם גיבורים שהחטיבה גאה בהם ורואה חשיבות עליונה בחיזוק יישוביהם וצמיחתם הדמוגרפית.  יישובי עוטף עזה מוכיחים שגם בימינו יש לציונות רייטינג גבוה״.