החברים החדשים של אלקין: הפלג הירושלמי

הפלג הירושלמי, הידוע בקיצוניותו הדתית, פרסם הודעת תמיכה בזאב אלקין. התמיכה, הגיעה בזמן בעייתי למועמד לראשות העירייה ועלולה להבריח קולות של הזרמים המתונים. אלקין: "אנחנו מברכים על תמיכה"

חדשות כיפה מירב כהן 23/10/18 09:34 יד בחשון התשעט

החברים החדשים של אלקין: הפלג הירושלמי
השר זאב אלקין, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מועמדים רבים מחפשים את תמיכתם של מנהיגי ציבור ומובילי דעת קהל. אולם, התמיכה של הפלג הירושלמי בחבר הכנסת אלקין, עלולה להוריד לו קולות של חילונים והזרמים המתונים בציונות הדתית. 

הפלג הירושלמי ידוע בהתנגדותו המוצהרת למדינת ישראל בשל אי מחויבותה לתורה והלכותיה. חברי הפלג מקיימים הפגנות נגד גיוס בני ישיבה לצה"ל. בנוסף הרב אוירבך ז"ל, מנהיג הפלג הירושלמי, הורה לתלמידיו שלא לפקוד את לשכת הגיוס ולא להצהיר על 'תורתם אמונתם' של בני הישיבה, וזאת בניגוד לדעת רוב הרבנים החרדיים. 

התמיכה של חברי הפלג מגיעה כדי למנוע את בחירתו של משה ליאון שהוא "המועמד של ליברמן" להגדרתם. אולם התמיכה יכולה להבריח קולות רבים, ודווקא להוריד מנדטים לשר לענייני ירושלים, שמתנגדים לחיזוקו של פלג הירושלמי ורואים בו קיצוני ביותר. 

אלקין רצה לקבל את התמיכה של חברי הפלג אך היה מעדיף שההצהרה הרשמית תצא ביום הבחירות עצמו, כך שלא יקבל תהודה תקשורתית ולא יוריד את התמיכה בו. אולם כעת שנחשף הדבר יהיה על אלקין להסביר האם הוא בעד הזרם הירושלמי והאם הוא שמח על התמיכה שלהם. 

התמיכה של הפלג הירושלמי מעוררת תהיות נוספות כיוון שלא תמכו במועמד החרדי לראשות העיר, יוסי דייטש. דייטש קיבל כתף קרה מראשי המפלגות החרדיות שכבר הכריזו על התמיכה בליאון. בפלג, כאמור,  מתנגדים לליאון כי הוא נתמך על ידי ליברמן. 

מלשכתו של אלקין נמסר: "אנחנו מברכים על תמיכה של כל ירושלמי בשר אלקין. השר אלקין מחויב לסטטוס קוו הקיים, יפעל לאחד בין כל המגזרים ויקים כראש עיר קואליציה רחבה מקיר לקיר שתייצג את הציבור החילוני, המסורתי, הדתי לאומי והחרדי".