הזוכים ב'פרס כץ' ליישום ההלכה בחיים המודרנים נפגשו עם הנשיא ריבלין

נשיא המדינה, ראובן ריבלין נפגש עם הזוכים בפרס כץ ושיבח אותם על היכולת לחבר בין ההלכה לחיים המודרניים: "אנשים שמכבדים את הרפואה, המשפט, ההתיישבות והצבא יחד עם ההלכה ויכולים לגשר על פערים שלכאורה קיימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/17 11:11 כד בתמוז התשעז

הזוכים ב'פרס כץ' ליישום ההלכה בחיים המודרנים נפגשו עם הנשיא ריבלין
הזוכים עם הנשיא, צילום: אלעד מלכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש השבוע עם זוכי פרס כץ ליישום ההלכה בחיים המודרניים, בבית הנשיא.  הפרס נוסד בשנת 1975 על ידי מרדכי דוד (מרכוס) כץ ז"ל ועדינה כץ לזכר אמו של מרכוס, גולדה כץ ז"ל. 


"כבוד גדול הוא לנו להמשיך את מסורת חלוקת הפרס לזכרו של מרכוס כץ ז"ל שתמך בעולם התורה והעשייה הציונית על כל גווניה," פתח הנשיא את דבריו והמשיך: "פרס זה הוא לתפארת הבית הזה. כפי שאתם מתברכים בבית, הבית בהחלט מתברך ברעיונות, ובפרס שנוסד על ידי המנוח היקר."

"יש אנשים שנאמר עליהם שרגליהם בקרקע וראשם בשמיים ונדמה לי שכאשר אני מסתכל מי הם האנשים שזכו בפרס לדורותיו, וגם האנשים שזכו השנה לפי החלטת ועדת הפרס, הם אנשים שמכבדים את הרפואה, המשפט, ההתיישבות והצבא יחד עם ההלכה ויכולים לגשר על פערים שלכאורה קיימים לפעמים ושיש לחדש בהם על מנת שנוכל להמשיך לעשות את המעשה הגדול של ראשית צמיחת גאולתנו, כאן בארצנו ובמדינתנו."

צבי כץ, בנו של יוזם הפרס, סיפר כי "פרס כץ נולד במעון נשיא ישראל לפני 42 שנה. הפרס נוסד על ידי אבינו ונועד להתאם טכנולוגיה מתחדשת לחיים יהודיים נצחיים." 

הזוכים בפרס הם:  הרב ד"ר מרדכי הלפרין, על עשייתו בנושא רפואה והלכה, הרב שלמה דייכובסקי חבר בית הדין הרבני הגדול, מכון משפטי הארץ על הפצת המשפט העברי בקרב הציבור הרחב, מכון התורה והארץ על מציאת פתרונות הלכתיים אשר יאפשרו את עבודת האדמה תוך שמירה קפדנית על המצוות התלויות בארץ.