הותר לפרסום: צה"ל חשף והרס מנהרה שחדרה לישראל

המנהרה שנחפרה מכיוון חאן יונס אותרה כבר לפני מספר שבועות והיום (א') כוחות צבא נטרלו אותה. דובר צה"ל: "הפרה בוטה של הריבונות הישראלית. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות". ליברמן: "מקווה שבקרוב איום המנהרות יהפוך לנחלת העבר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/12/17 12:18 כב בכסלו התשעח

הותר לפרסום: צה"ל חשף והרס מנהרה שחדרה לישראל
המנהרה שנחשפה, צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום כי צה"ל חשף לפני מספר שבועות מנהרה שחפר ארגון חמאס ושחדרה לישראל מכיוון רצועת עזה והיום (א') הוא אף הרס אותה בשיטה מתקדמת.

בצה"ל ציינו כי המנהרה, שחדרה לעומק של מאות מטרים מכיוון חאן יונס, אותרה באמצעות "יכולת ייחודית משולבת טכנולוגיה, מודיעין ויכולת מבצעית, ומאז נלמדה ונחקרה עד לנטרולה עתה".

 פעולת הרס המנהרה נעשה גם הוא בעזרת שיטה ייחודית על ידי כוח מפיקוד דרום. מדובר במנהרה השניה שאותרה בשבועות האחרונים ובצבא הביעו על כך סיפוק שיכולות חשיפת איום המנהרות מצליחות לנטרל את אחד האיומים המרכזיים של ארגון הטרור העזתי.

 מדובר צה"ל נמסר כי "חפירת המנהרה הינה הפרה בוטה של הריבונות הישראלית, מצב שלא ניתן לקבל ולאור כך פעל צה"ל. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות למתרחש ברצועת עזה וממנה". 

 

עוד הם הוסיפו כי הצבא "ימשיך וינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול ניסיונות פגיעה בתושבי מדינת ישראל. אנו ערוכים למגוון תרחישים".

פעולת הריסת המנהרה

פעולת הריסת המנהרהצילום: דובר צה"ל

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לפעולת צה"ל ואמר כי "מנהרות טרור, שחוצות את הגדר לשטח ישראל ופוגעות בריבונותנו, הן איום שלא נשלים איתו ונשקיע כל משאב כדי לסכלו. בזכות המאמץ המשותף לצה"ל, משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות, הגענו ליכולות טכנולוגיות חדשות במאבק בטרור המנהרות. אני מקווה שבחודשים הבאים איום המנהרות על תושבי 'עוטף עזה' יהפוך לנחלת העבר".

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, התייחס לאיתור והריסת המנהרה ואמר: "אנו מברכים על המאמצים והמשאבים העצומים שמקדיש הצבא לנטרול האיום ולהגנה עליינו כפי שהובטח לנו אחרי 'צוק איתן'. אנו נמצאים בקשר שוטף והדוק עם גורמי הצבא הרלוונטיים ואין שינוי בהנחיות. אנחנו בשגרה".

עוד הוא ציין כי "תושבי אשכול למודי ניסיון מול האתגרים ומהווים מופת של חוסן לחברה הישראלית. אנחנו מתכוונים להמשיך ולעסוק בדברים החשובים לנו, בפיתוח הישובים, בחינוך, בבניית בתי ספר וגני ילדים, בפיתוח התשתיות והחקלאות. אנו מצפים מהמדינה להכיר בצרכים הייחודיים כאן ולסייע להמשך ההתיישבות המופלאה באשכול".

אלוף פיקוד דרום בשטח חשיפת המנהרה

אלוף פיקוד דרום בשטח חשיפת המנהרהצילום: דובר צה"ל