הותר לפרסום: נעצרה חוליית טרור שתכננה לבצע פיגועים באיו"ש

כוח שב"כ וצה"ל עצרו בחודש נובמבר חמישה מחבלים שעסקו בקידום פיגועים. מי שגייס אותם וסייע להם הוא עבדאללה עראר, פעיל חמאס שהיה שותף לחטיפתו ורציחתו של תושב ירושלים בשנת 2005, אשר שוחרר בעסקת שליט

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/01/18 12:28 יד בטבת התשעח

הותר לפרסום: נעצרה חוליית טרור שתכננה לבצע פיגועים באיו"ש
מעצרים ביהודה ושומרון. תמונת ארכיון, צילום: דובר צה"ל

שירות הביטחון הכללי וכוח צה"ל עצרו לפני מספר שבועות חמישה חבלים שחברו לחוליית טרור באיו"ש והתכוונו, בסיוע חמאס, לבצע פיגועים. כך הותר היום (ב') לפרסום.

לפי הדיווח, בחקירת השב"כ נחשף כי הגורם העומד מאחורי פעילות החוליה הוא עבדאללה עראר, פעיל חמאס אשר היה מעורב בעבר בחטיפתו של ששון נוריאל הי"ד, שנחטף ונרצח בשנת 2005.

עראר היה בין המחבלים ששחוררו וגורשו לרצועת עזה במסגרת עסקת שליט ומאז שב לעסוק בפעילות טרור. על פי החשד, הנחה עראר את עלאא סלים, תושב ג'בע שבבנימין להקים חוליה ולרכוש רובה M16 לטובת ביצוע פיגוע בהקדם, והעביר לו כספים לצורך כך.

אחד המחבלים שנעצרו

אחד המחבלים שנעצרוצילום: שב"כ

בנוסף פנה עלאא למחבל נוסף בשם שחדה תואם, וביקש כי יסייע לו לגייס פעילים לחולייתו. האחרון שכנע את מחמוד אבו ערקוב, פעיל חמאס צעיר ותושב א-ראם, להתגייס לחולית הטרור. כל המעורבים נעצרו בחודש נובמבר האחרון ובשב"כ ציינו כי בטרם הגשת כתבי אישום כנגד החשודים החקירה מנוהלת בתיאום עם התביעה הצבאית, 

גורם בשב"כ ציין כי "בתקופה האחרונה ניכרת מוטיבציה גוברת של מפקדת החמאס ברצועת עזה לקדם פיגועים באמצעות פעילי הארגון באיו"ש".

לדבריו, "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול מאמצי חמאס להוצאת פיגועים בישראל ומבהירים כי חמאס ברצועת עזה ימצא אחראי לכל פיגוע שיצא בהכוונתם".