הורשעה השופטת מפרשת המסרונים

רונית פוזננסקי-כץ הודתה כי ניהלה חלופת מסרונים עם התובע בתיק בזק ותיאמה עמו הארכת מעצר. הרכב השופטים שדן אותה ציין כי מדובר "בעבירת משמעת של התנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/18 07:14 א באייר התשעח

הורשעה השופטת מפרשת המסרונים
השופטת פוזננסקי כץ, צילום: אתר בתי המשפט

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית פוזננסקי-כץ, הורשעה אמש (ראשון) בעבירת משמעת של התנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל, לאחר שהודתה בהאשמות שיוחסו לה בדמות חלופת המסרונים שניהלה עם התובע בתיק מעצרם של חלק מאנשי תיק בזק.

בראש הרכב בית הדין המשמעתי עמד הנשיא בדימוס השופט אשר גרוניס והוא כלל גם את שופט בית המשפט העליון ניל הנדל וסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת השופטת אסתר הלמן
 
בהודעה שנמסרה מטעם ההרכב נאמר כי "השופטת רונית פוזננסקי -כץ הורשעה על פי הודאתה, על ידי בית הדין המשמעתי לשופטים, במסגרת הסדר, בעבירת משמעת של התנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל". בנוסף אמרו השופטים כי מדובר "בהפרה של כללי האתיקה לשופטים".

תיעוד המסרונים בין השניים

תיעוד המסרונים בין השנייםצילום: חדשות עשר

כזכור, בחודש פברואר האחרון נחשף בחדשות עשר כי פוזננסקי-כץ התכתבה עם נציג הרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם שביט ותיאמה עמו את הארכת מעצרם של חלק מהחשודים בפרשת 4,000.

"תיראי מופתעת", כתב לה שחם שביט יום לפני אחד הדיונים והשופטת השיבה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". בהודעה נוספת הוא עדכן כי בנוגע למנכ"לית בזק סטלה הנדלר ורעייתו של שאול אלוביץ', איריס, "נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים". פוזננסקי-כץ ענתה בהלצה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת".

מטעם הרכב השופטים שהרשיע את פוזננסקי-כץ נמסר כי מדובר ב"התכתבויות שלא ראוי היה לקיימן בין נציג התביעה לבין השופטת שדנה בהליך. יש לציין כי ההרשעה באה בעקבות הסדר שהביא לתיקונים מסוימים בקובלנה המקורית שהוגשה לבית הדין על ידי שרת המשפטים. כמו כן, ההסדר לא התייחס לעונש מוסכם. בעניין גזר הדין שיינתן במועד אחר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן