הורי נרצח הפיגוע זועמים: "מי החליט לשחרר את המחבל?"

הוריו של אור אריש, שנרצח בפיגוע בהר אדר, הופתעו לגלות כי גופת רוצח בנם הוחזרה לפלסטינים בניגוד לנהלים, כפי שהודה הרמטכ"ל. "צריכה לקום ועדת חקירה שתבדוק מי האחראי למחדל", אמר האב

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/18 17:08 ו באדר התשעח

הורי נרצח הפיגוע זועמים: "מי החליט לשחרר את המחבל?"
זירת הפיגוע בהר אדר, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

אבי ומיכל אריש, הוריו של אור אריש הי"ד שנרצח בפיגוע בהר אדר, הופתעו לגלות כי הרמטכ"ל הודה שגופת רוצח בנם שהוחזרה לפלסטינים ביום שישי האחרון, שוחררה בשל טעות. ההורים המופתעים, שנותרו מזועזעים משחרור גופת המחבל ומהמראות של הלוויית הענק שערכו לו, קראו להקים ועדת חקירה שתבדוק את "המחדל", כדבריהם. 

מוקדם יותר אמר הרמטכ"ל גדי אייזנקוט בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי החזרת גופות מחבלים לידי הפלסטינים הייתה תקלה, ולא נעשתה בהתאם לנהלים שנקבעו. הוא הוסיף כי הלקחים מהמקרה יופקו. 

"איך הם מחזירים גופה כשעדיין יש משפחות שמחכים לגופות של הילדים שלהם? אנחנו מזועזעים, זה בניגוד להחלטת הקבינט. אני לא מבין מי קיבל את ההחלטה להעביר את הגופה של המחבל. הכל בשקט, מבלי להודיע למשפחות. העבירו את הגופה ביום שישי לפני כניסת השבת, אנחנו רואים את התהלוכה הזאת ואנחנו מזדעזעים", אמר האב אבי.

"אני רוצה לראות אם שר הביטחון היה מאבד את הבן שלו חס וחלילה, אם גם אז היו מעבירים את הגופה, אם גם אז היו אומרים 'הייתה תקלה'. מה זה תקלה? אני לא מקבל את זה. מישהו עשה את זה במזיד. צריכה לקום פה ועדת חקירה שתבדוק בדיוק מי האחראי לכל המחדל הזה.

"מה אנחנו נותנים להם פרסים? קטפו לנו שלושה ילדים. מה אני מספר לבן שלי שמחר מתגייס? הדם שלנו לא שווה כלום, אי אפשר להאמין שעושים לנו כזה דבר. אנחנו מדממים, אפשר להשתגע מהמצב הזה, אנחנו מדממים בצער שלנו ופתאום מחזירים גופות? לא מצליח להבין איך עושים כזה דבר", הוסיף.

בתוך כך, כבר ביום ראשון פנו עו"ד מנשה יאדו ועו"ד חיים בלייכר מ"חוננו" במכתב לרה"מ, שבו דרשו משפחות אריש ועותמאן מנתניהו להיכנס לסוגיה ולבדוק כיצד קרה "המחדל" של שחרור הגופה. עוד ביקשו המשפחות מרה"מ להיפגש עימם בהקדם.