"ההקצנה האיסלאמית בצרפת מסכנת את המשך הקיום היהודי במדינה"

ערב חג הפסח נחתו בישראל שלושה עולים חדשים מצרפת שהתייחסו לאירועים האנטישמים במדינה, "אני את החמץ שלי משאירה מאחור ועם הפנים קדימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/18 16:49 יב בניסן התשעח

"ההקצנה האיסלאמית בצרפת מסכנת את המשך הקיום היהודי במדינה"
עלתה לישראל. שרה פונטו, צילום: הקרן לידידות

עם הגעתו של חג הפסח יציינו בקרן לידידות אבן דרך משמעותית בפעילות העלייה של הקרן. מאז החג בשנה שעברה הגיעו באמצעותה לישראל 5,215 עולים שיחגגו השנה לראשונה פסח בישראל.

רק בחודש האחרון 30 טיסות עם עולים מ-11 מדינות שונות נחתו בארץ באמצעות הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין. במסגרת גל העלייה של החודש האחרון, הגיעו ארצה 151 משפחות שצפויות להיקלט בכל חלקי הארץ. בין העולים ישנם 75 תינוקות וילדים מתחת לגיל 18. 

בטיסה האחרונה שהגיעה טרום החג, נחתו אמש (שלישי) בנתב"ג שלושה עולים מפריז, צרפת. העולים סיפרו כי צירוף הזמנים של עלייתם יחד עם ההזדמנות לחגוג ליל הסדר ראשון בארץ, מרגש אותם במיוחד.

עולה נוסף שהגיע לקראת פסח

עולה נוסף שהגיע לקראת פסחצילום: הקרן לידידות

אחת העולות שרה פונטו, בת 35, צפויה להיקלט בעיר מעלה אדומים. לדבריה "עד היום המושג 'לשנה הבאה בירושלים' היה עבורי מושג מופשט, חלול מתוכן. לא חגגתי את הפסח כהלכתו, לא 'נפרדתי' מהחמץ באופן אמיתי. השנה, אני מבינה את משמעות הדברים אחרת לגמרי. אני את החמץ שלי משאירה מאחור ועם הפנים קדימה, מתרגשת לקראת ההתחלות החדשות העומדות בפניי". 

העולים החדשים מצרפת נוחתים אחרי תקופה ארוכה וטעונה בזירה הביטחונית במדינתם. באירוע הטרור האחרון שהתרחש מוקדם יותר השבוע בפרברי פריז נרצחה מיריי קנול, קשישה ניצולת שואה. כיווני החקירה כעת מצביעים על מניע אנטישמי. לאון סוסן, בן 54, שצפוי להשתקע באשדוד הביע אנחת רווחה עם נחיתתו אמש בארץ. "אינני רואה שום עתיד בצרפת. ההקצנה האיסלאמית שאנו רואים ברחובות העיר מסכנת את המשך הקיום היהודי במדינה".

נשיא הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין ביקש לברך את העולים ושלח להם מסר של תקווה "בזמן שהטרור שב אל רחובות צרפת, טוב לראות עולים המגיעים לביתם הבטוח בארץ. האפשרות המיוחדת כל כך לציין ולחגוג את חג החירות כאן בישראל הינה ייחודית לעם היהודי. אנחנו בקרן לידידות נמשיך לפעול כדי להגביר את הביטחון האישי של היהודים מכל העולם ולסייע למבקשים למצוא את ביתם בישראל. אני מאחל לכל העולים ולכל עם ישראל, חג פסח שמח!".

מאז החלה הקרן לידידות את פעילותה העצמאית להבאת עולים לארץ בשנת 2014, הגיעו באמצעותה לישראל עולים מ-27 מדינות שונות. סך כל העולים שהגיעו באמצעות הקרן לארץ עומד על למעלה כ-12,000. העולים בטיסות האחרונות של הקרן לידידות, כמו שאר העולים באמצעות הקרן, יזכו לסיוע כספי נוסף על מימונה של הטיסה ארצה ועל סל הקליטה וההטבות להם זכאים העולים מטעם משרד הקליטה. 

הקרן פועלת לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל באמצעות סיוע לאוכלוסיות במצבי עוני וסיכון, עידוד עלייה וקליטה, סיוע למאות אלפי יהודים מעוטי יכולת ברחבי העולם והשקעה ברווחת אזרחי ישראל וביטחונם בשעת חירום. כל זאת הודות לתרומתם הנדיבה של נוצרים אוהבי ישראל ברחבי העולם. במהלך 17 שנות פעילותה בארץ, גייסה הקרן קרוב ל-4 מיליארד ש"ח, מלמעלה מ-1.6 מיליון תורמים, לטובת מאות פרויקטים חברתיים בישראל.