ההפתעה הקרירה שחיכתה לרוכשי החמץ

צרכנים רבים שהגיעו לקנות לחם ברשתות השיווק התאכזבו לגלות על המדפים כיכרות לחם קפואים, שהוצאו מהמקרר לאחר ששהו שם במהלך ימי הפסח. גורמים ברבנות מסרו ל"כיפה" כי אין בנעשה בעיה כשרותית

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/18 09:23 כד בניסן התשעח

ההפתעה הקרירה שחיכתה לרוכשי החמץ
לחם, צילום: shutterstock

אכזבה גדולה ציפתה אתמול (א') לצרכנים רבים שהגיעו לקנות לחם ברשתות השיווק, לאחר יותר משבוע שחמץ לא בא לפיהם. על המדפים חיכו לא מעט כיכרות לחם ולחמניות קפואים, שהוצאו מהמקרר לאחר ששהו שם במהלך ימי חג הפסח. יצוין כי גורמים ברבנות מסרו ל"כיפה" כי אין בנעשה בעיה כשרותית.

על פי הפרסום בידיעות אחרונות, צרכנים רבים התלוננו על הימצאותם של לחמים חצי קפואים על המדפים, וטענו כי ברשתות השיווק לא הוצב כל שילוט המסביר על כך שמדובר בלחם הופשר. 

אלו שלא שמו לב לתאריך התפוגה של הלחם הופתעו לגלות כי רכשו מוצרי שחיי המדף שלהם קצרים, וניתן להשתמש בהם רק יומיים לאחר הקנייה ולא שישה בדומה ללחם טרי. לטענת צרכנים רבים, העובדה שהלחם איננו טרי צוינה רק בכיתוב קטן על גבי האריזה, דבר שגרם להטעיה.

ניר בן יהודה, סמנכ"ל פיתוח עסקי של מאפיית אנג'ל, אמר בתגובה: "זו לא השנה הראשונה. מזה 15 שנים שסיפקנו גם ליין של מוצרים שהוקפאו. לאור הבלבול נפיק לקחים לשנה הבאה בנוגע למענה בשירות הצרכנים. בלתי אפשרי לספק לחמים טריים למיליונים של צרכנים. אנו מייצרים 110 אלף כיכרות לחם בשעה וארבע המאפיות שלנו עבדו סביב השעון הן בייצור לחמים והן בסבבי הפצה, וכל המידע צוין על האריזה: ‘נמכר בחמץ כדין’".

מרשת יוחננוף נמסר: "מכרנו גם לחמים טריים וגם לחמים קפואים. הכל תחת פיקוח והכשרות".

ברשת שופרסל טענו כי "החברה אינה מקפיאה ומפשירה מוצרים. המאפיות מספקות לרשת מוצרים והליך ההקפאה נעשה על ידי המאפיות".

ברשת יינות ביתן טענו כי החברה לא מקפיאה לחמים ואמרו: "הדבר סותר את מדיניות החברה, נבדוק את הטענות מול הספקים". ואילו ברמי לוי מסרו כי הם אינם מוכרים לחמים קפואים ו"לא מכירים את האופציה".

ממאפיית דגנית עין בר לא התקבלה תגובה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן