בעקבות הפרסום ב'כיפה': חברי הבית היהודי יצביעו שוב

בעקבות חשיפת 'כיפה' לפיה שינויי החוקה שהעביר השר בנט לא אושר ברוב הדרוש, עורכת מפלגת הבית היהודי משאל טלפוני בקרב חברי המרכז של המפלגה על מנת לברר את הצבעתם. האזינו לשיחה שקיבלה חברת מרכז

חדשות כיפה יהונתן קליין 23/10/18 13:50 יד בחשון התשעט

בעקבות הפרסום ב'כיפה': חברי הבית היהודי יצביעו שוב
האם בספירה החדשה יושג הרוב?, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בנט נלחץ? בעקבות הפרסום ב'כיפה' על כך ששינויי החוקה שהעביר יו"ר הבית היהודי בוועידת המפלגה לא השיגו את הרוב הדרוש, עורכת כעת מפלגת הבית היהודי משאל טלפוני, באמצעות חברה חיצונית, בין חברי המרכז של המפלגה, בשאלה האם הם תומכים או מתנגדים לשינויים שביקש בנט להעביר. על פי נציג החברה, המשאל הטלפוני קיבל את אישור היועץ המשפטי של הבית היהודי, איתן הברמן.

כזכור, בוועידת הבית היהודי שהתקיימה ביום ראשון שעבר, התבקשו חברי המרכז להצביע באופן ידני על שינויי החוקה שביקש בנט להעביר, ביניהם הוספת שיריונים ליו"ר המפלגה ושינוי שיטת הפריימריז. ההתעה עברה ברוב של 245 מול 146 מתנגדים, אך לטענת המתנגדים, ההצבעה כלל לא נספרה כראוי והתוצאות אינן נכונות. 

בנוסף, גם אם המספרים מדויקים, ביום שישי פרסמנו כי הרוב הדרוש להעברת שינויים בחוקה הוא 65 אחוזים, והמספרים מראים רוב של 62 אחוזים בלבד. בעקבות כך דרשו חברי מרכז לבטל את השינויים בחוקה.

חברי מרכז אמרו ל'כיפה' בעקבות המשאל הטלפוני, כי הם חוששים להצביע באופן הזה, שבוע לפני הבחירות המוניציפליות, מחשש שמא 'יסומנו' על ידי ראשי המפלגה, אם יצביעו נגד היו"ר. נציין שכבר לאחר ההצבעה הגלויה בוועידה, חברי מרכז שהצביעו נגד קיבלו טלפונים זועמים מראשי המפלגה לגבי הצבעתם.

חבר המרכז ארז צדוק, מראשי המתנגדים לשינויי החוקה של בנט, אומר כי מדובר במהלך לא חוקתי. "יש פה ניסיון להשתלט בכוח על המפלגה נגד רצון המתפקדים, גם במחיר של הרס המפלגה". אומר צדוק, "נפתלי בנט החליט שהוא רוצה להפוך את המפלגה לדיקטטורה, ולא אכפת לו להרוס אותה בדרך. לא אכפת לו להרוס כל ערך מוסרי וערכי ואת חופש הבחירה ואת הדמוקרטיה.
בנט לא מסוגל לקבל הפסד. הוא הפסיד במרכז ועכשיו הוא מתרץ תירוצים במטרה להשתלט על המפלגה נגד רצון הבוחרים, נגד ההצבעה ונגד התקנון. ואנחנו נפנה לבית המשפט בנושא". 

מדוברות הבית היהודי נמסר כי "במהלך ההצבעה בוועידת מרכז המפלגה שהתקיימה בשבוע שעבר, עלו קשיים בספירה מדויקת של הצבעת הנוכחים. היות והתקבלו מספר תלונות מצד חברי מרכז, לפיהן הצבעתם לא נספרה או נספרה אך נרשמה באופן שגוי, הוחלט לוודא ולאשרר את התוצאות פעם נוספת.

"לצורך כך, קיימה היום (ג') המפלגה בדיקה טלפונית באמצעות חברה חיצונית. ההחלטה לקיים בדיקה טלפונית נבדקה עם היועץ המשפטי למפלגה ויושמה לאחר קבלת חוות דעת המאשרת את תקינות המהלך. יובהר, כי אין מדובר בהצבעה חדשה אלא בבדיקה יסודית של הצבעה שכבר התקיימה. עם קבלת התוצאות הסופיות מידי החברה, אלו יפורסמו לתקשורת".