היום: הסדרת חוות גלעד תעלה להצבעה בממשלה

אחרי דחייה של שבוע, נושא הסדרת היישוב יובא לאישור. ראש מועצת שומרון: "רגע מכונן ומרגש, בטוח שרה"מ והשרים יקבלו את ההחלטה הנכונה". בנט: "זו חובתנו האישית והלאומית כלפי בני משפחת שבח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/18 09:07 יט בשבט התשעח

היום: הסדרת חוות גלעד תעלה להצבעה בממשלה
חוות גלעד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

שבוע אחרי שנדחתה בשל "טעמים טקטיים" כהגדרת ראש הממשלה, צפויה להתקיים היום (א') בישיבת ההצבעה על הסדרת חוות גלעד.

לקראת ההצבעה אמר ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "אנחנו מצפים לאישור חוות גלעד היום. זה רגע מכונן ומרגש לתושבי חוות גלעד, למשפחת שבח היקרה ולמדינת ישראל כולה. היישוב חוות גלעד הוא יישוב שסיפור הקמתו וסיפור חלוציו האמיצים עוד יסופר דורות קדימה.

"אני בטוח שראש הממשלה, שר הביטחון ושרי הממשלה כולה יקבלו את ההחלטה המנהיגותית הנכונה היום. האישור של חוות גלעד בצמוד לרצח הוא התשובה הנכונה, גם ברמה הציונית וגם ברמה הערכית, שמשמעותה לא רק חיזוק המשפחה ועם ישראל כולו אלא היא גם מראה למרצחים הללו ולתומכיהם שמי שהרס בית אחד בישראל יקבל מאות בתים. מי שינסה להחליש את אחיזתנו בארץ יקבל יישוב חדש".

השר נפתלי בנט אמר כי "זוהי לא רק תרומה לבניין ההתיישבות היהודית בארץ, זו גם חובתנו האישית והלאומית כלפי בני משפחת שבח".

השרה גילה גמליאל אמרה כי "הסדרת חוות גלעד היא צעד נוסף וחשוב בדרך להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. תשובה ניצחת לטרור הפלסטיני ומענה אנושי לבני משפחת שבח שאיבדו את היקר מכל וזכאים לבנות את ביתם ביישוב מבלי לחיות עם חשש תמידי לפירוקו".