"האסון המטלטל הזה מחייב אותנו בבדיקה"

בכנס חירום בעקבות הטרגדיה בנחל צפית, הטיל מנכ"ל מועצת המכינות על ראשי המוסדות את האחריות לכל דבר שקורה בשעריהם. "לא נשלים עם תוצאות כאלו", הדגיש. המפכ"ל לשעבר אהרונישקי: "חובה ללמוד ולתחקר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/18 17:08 טז באייר התשעח

"האסון המטלטל הזה מחייב אותנו בבדיקה"
החילוץ בנחל צפית, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

כנס חירום של ראשי המכינות הקדם צבאיות התקיים היום (ג') במכללת בית ברל, בעקבות האסון בנחל צפית שבו נהרגו עשרה תלמידים. הכנס נפתח בדקת דומיה לזכר הנספים באסון השיטפון ובהקראת שמותיהם. 

במהלך האירוע הכריזה מועצת המכינות על מינויו של מפכ"ל המשטרה לשעבר, רנ"צ בדימוס שלמה אהרונישקי, ליועץ חיצוני לתחום בטיחות ואבטחת טיולים במכינות. צעד זה נעשה בצמוד להכרזת משרד החינוך על הקמת ועדה בין משרדית להסדרת טיולי המכינות, ובא להסדיר את נהלי הבטיחות באופן מיידי ועד להצגת מסקנות הוועדה. כמו כן נעשה "יישור קו" בין ראשי המכינות וחודדו נהלי הבטיחות.

מנכ"ל מועצת המכינות, דני זמיר, בכנס החירום

מנכ"ל מועצת המכינות, דני זמיר, בכנס החירוםצילום: ללא קרדיט

"ראשי המכינות אחראיים לכל דבר הקשור למכינה ולבאים בשעריה. האסון המטלטל הזה מחייב אותנו בבדיקה", אמר מנכ"ל מועצת המכינות, דני זמיר, במהלך הכנס. "ברור לכולנו שיש חובה מקצועית ומוסרית לבחון וללמוד היטב, זאת מבלי לפגוע מעבר בחופש הפעולה החינוכי של המכינות", הוסיף.

זמיר פנה אל המשפחות השכולות ואמר: "אנחנו צריכים להישיר מבט אל המשפחות האבלות, אל חניכינו, אלו שישנם אלו שהיו ואלו שיהיו, אל ההורים ולהגיד נעשה כל שניתן שכזאת לא יקרה עוד אצלנו. לא נשלים עם תוצאות כאלו".

בהתייחסו למכינת בני ציון אמר זמיר: "אני גם רוצה להגיד למשפחת בני ציון, המכינה שנשארה כעת ללא מוביליה ושצריכה להמשיך ולהתקיים אחרי אסון נורא כל כך - אתם מכינה עם עבר מפואר, הווה כואב, ועתיד מפואר. אני ואנחנו נעשה ונפעל ככל שניתן עם משרדי הממשלה ועם ידידי העמותה להבטיח את המשך קיומה ושיקומה של המכינה כמכינה משגשגת ומובילה".

המפכ"ל לשעבר אהרונישקי אמר: "אני מודה שמאז האסון של יום חמישי אני עסוק בזה כל הזמן. חובה עלינו ללמוד, לתחקר, להתמודד ולהיות מקצוענים. חובה להמשיך במשימה באחריות רבה בצניעות ובענווה. אני מתגייס למשימה ומבטיח יחד אתכם להפוך כל אבן. חשוב מאוד להיות חזקים, להרכין את הראש אך יותר מכל להמשיך בעבודה. זו משימה לא פשוטה אך נעמוד בה".

המפכ"ל לשעבר, שלמה אהרונישקי, בכנס החירום

המפכ"ל לשעבר, שלמה אהרונישקי, בכנס החירוםצילום: ללא קרדיט

אהרונישקי הסביר על אופן הפעולה, ואמר: "ברגע זה אנחנו צריכים לפעול בשני צירים מרכזיים - האחד הוא ארגוני-פורמלי, תהליך ארוך שייקח זמן אבל צריך להתחיל אותו ואף היה צריך להתחיל אותו אתמול. השני הוא הציר התודעתי בו ניתן כלים מיידיים שיבנו את תחום הביטחון והבטיחות על מנת להבטיח את המשך הפעילות, כל זאת תוך שיתוף פעולה והטמעה בכל הדרגים.

"לאורך עשרות שנים פועלות המכינות למען עזרה לקהילה, חינוך, אהבת ארץ ישראל ותרומה לזולת, כשבוגריהם משתלבים בעמדות מנהיגות ופועלים למען הציבור הישראלי. גם בימים קשים שכאלו על המכינות להמשיך ולהיות מחויבות להוביל את מיטב הצעירים בישראל לחינוך למנהיגות ומעורבות. היום, יותר מתמיד, המכינות הקדם צבאיות חשובות לחברה הישראלית".