האם צה"ל תיאם פינוי יישוב עם כפר ערבי?

בדף הפייסבוק של הכפר ביתא נכתב אתמול שהצבא הבטיח לפנות את היישוב אביתר, ואמש הוא כבר פונה. הדבר עורר תהיות בקרב תושבי השומרון בדבר קשרי הצבא עם אנשי הכפר. המנהל האזרחי: "לטענות אין כל ביסוס"

חדשות כיפה דויד ליבנה 20/02/18 09:58 ה באדר התשעח

האם צה"ל תיאם פינוי יישוב עם כפר ערבי?
דף הפייסבוק של הכפר ביתא, צילום: צילום מסך

פינויו של יישוב בשומרון העלה תהיות בקרב התושבים בדבר הקשר שמקיים צה"ל לכאורה עם תושבי הכפר ביתא. התהיות עלו לאחר שבדף הפייסבוק של הכפר נכתב אתמול (ב') כי הצבא הבטיח לפנות את היישוב אביתר עוד באותו יום, ובליל אמש הוא אכן פונה. בעקבות כך חושדים התושבים כי צה"ל תיאם את מועד הפינוי עם תושבי הכפר.  

היישוב אביתר הוקם לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד שנרצח לפני כחמש שנים בפיגוע דקירה בצומת תפוח, והוא יושב מחדש לאחרונה, לאחר הירצחו של איתמר בן גל הי"ד.

טרם הפינוי נדהמו תושבי השומרון לגלות כי הכפר ביתא "מעדכן" בדף הפייסבוק שלו שצה"ל הודיע להם כי היישוב אביתר יפונה במהלך הלילה. הבוקר, לאחר הפינוי, פורסם פוסט נוסף שבו חגגו תושבי הכפר את "ניצחונם". במהלך הפינוי עצמו נעצרו שלושה נערים, והוחרמו כלי רכב שחסמו את מעבר הכוחות.

דף הפייסבוק של הכפר ביתא

דף הפייסבוק של הכפר ביתאצילום: צילום מסך

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, קרא למנהל האזרחי לברר את הנושא לעומק, ואמר: "אני מקווה שמדובר בשקר ושאף גורם במדינת ישראל לא מתאם עקירה עם כפר מרצחים, נשמח לקבל תשובה ברורה ולהתעדכן כי אין לדברים שחר".

מוועד מתיישבי שומרון נמסר: "זו שערורייה. לא יעלה על הדעת שהמנהל האזרחי יתאם פינוי ישוב עם כפר מרצחים. התבלבלו היוצרות. נראה שהמנהל האזרחי שכח מי אויב ומי ידיד".

צבי סוכות מ"עוצמה יהודית" אמר כי מדובר בעידוד טרור פשוטו כמשמעו. העובדה כי במשך תקופה ארוכה כל כך ישנם התפרעויות בכפר והצבא עוד מבטיח להם בתמורה לפנות יהודים ומקיים היא בלתי נסבלת. "התחושה היא שתחת מדיניות ליברמן חיינו מופקרים, ואנו דורשים לכל הפחות לפטר את האחראים למחדל במנהלת התיאום הקישור".

יו"ר "עוצמה יהודית", מיכאל בן ארי, אמר כי "שוב מסתבר, שהמדיניות של כניעה לטרור הערבי היא זו שמנחה את ממשלת ישראל. האויב מתפרע ובתגובה כרגיל מענישים את היהודים. הגיע הזמן לחזור למדיניות של עוצמה יהודית".

דף הפייסבוק של הכפר ביתא

דף הפייסבוק של הכפר ביתאצילום: צילום מסך

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה: "צר לנו לשמוע התבטאויות כאלו מצד גורמי ההתיישבות כלפי המנהל האזרחי, להן אין כל ביסוס ואינן עומדות בקנה אחד עם המציאות. המנהל האזרחי שותף למאמצי כוחות הביטחון ופועל למען שמירה על היציבות הביטחונית.

"נזכיר כי המנהל האזרחי פועל רבות לקידום בנייה ופיתוח תשתיות בהתיישבויות ביהודה ושומרון ויחד עם זאת, פועל על פי הסמכויות שבאחריותו על מנת לאכוף בנייה בלתי חוקית, כפי שבוצע היום נגד מאחז בלתי חוקי אשר הוקם סמוך לצומת תפוח".