האם הרב גינזבורג קרא לפעולות תגמול? "חוסר הבנה"

בגלי צה"ל הושמעו הקלטות משיעור שמסר הרב לתלמידים לאחר רצח הרב שבח הי"ד, שבו אמר: "ישנה רק תגובה אחת הוגנת - פעולת תגמול קשה". בלשכתו טענו כי הפרסום "מגמתי, שקרי ומעוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/18 09:20 ח בשבט התשעח

האם הרב גינזבורג קרא לפעולות תגמול? "חוסר הבנה"
הרב גינזבורג, צילום: Kobi Gideon / FLASH90

בלשכת הרב יצחק גינזבורג מחו הבוקר (ד') על הפרסום בגל"צ לפיו הרב קרא לתלמידיו לבצע פעולות תגמול בעקבות רצח הרב רזיאל שבח הי"ד, וטענו כי הצורה שבה הוצגו הדברים הייתה שגויה, וכי הפרסום "מגמתי, שקרי ומעוות".

במהלך התוכנית "בוקר טוב ישראל" השמיעה דנגור הקלטות משיעור שמסר הרב גינזבורג בישיבת "פרי הארץ" ברחלים יומיים לאחר הפיגוע, שבו דיבר על חובת המחאה על רקע הפיגוע. בהקלטות נשמע אחד התלמידים מקשה על הרב בניסיון להבין איך המחאה צריכה להיראות בפועל, ובתגובה ענה הרב כי "ישנה רק תגובה אחת הוגנת - פעולת תגמול קשה".

נוסף לכך, במהלך השיעור מתח הרב גינזבורג ביקורת על אזלת היד של המדינה מבחינה ביטחונית, ואמר כי יש לפעול נגד "הסוס", כלומר השלטון, כפי שכתוב בפסוק "הנושך עקבי סוס ויפול רוכבו אחור".

לדבריו, "הסוס שלנו היום עושה דם יהודי הפקר ולכן צריך לפגוע בסוס. כנגד זה צריך אחד שיפקיר את עצמו בשביל הערבות של כל ישראל. מי שמוכן לכך הוא המלך".

אלא שבלשכת הרב גינזבורג אמרו כי הכתבת, כרמל דנגור, הבינה בדיוק את ההפך מתוכן השיעור. לטענתם, דברי הרב הוסברו אתמול לדנגור שפנתה לתגובה, והעמידו אותה על טעותה, "אך הכתבת הייתה נחושה לפרסם את הדברים תוך מתן פרשנות שגויה".

לדברי לשכתו, "כפי שהרב גינזבורג הבהיר בשנים האחרונות, התיקון הנדרש במישור הביטחוני הוא מדיניות אמיצה ותקיפה של מדינת ישראל, מתוך הכרה בזכותו של העם היהודי על ארצו. בשיעור המצוטט הדגיש הרב שעל הרשות המבצעת לפעול בתוקף הנדרש ואם הממסד אינו ממלא את תפקידו יש להחליף את ההנהגה.

"לצערנו הכתבת הוציאה דברים מהקשרם ובחרה להוציא פרסום מגמתי, שקרי ומעוות, וזאת למרות שהדברים הוסברו לכתבת. חבל שגל"צ מטעים את הציבור ונגררים לרדיפת רבנים תוך ליבוי שנאה ופילוג בעם".

הרב יוסי פלאי מלשכת הרב הוסיף כי "אנו שמחים מאד שאנשים, גברים ונשים, מגיעים לשיעורי הרב ולומדים את ספריו הרבים, אך לא ככלי ניגוח, אלא מתוך רצון לשמוע ולהבין באמת את עמדתו. אנחנו בהחלט חושבים כי יש לרב מסר חשוב לשיח הציבורי היום, זה מסר שיכול להרים אותנו מעל למחלוקות הקטנוניות. אנו מאחלים לכולם להרבות באהבת ישראל מתוך כבוד למסורת ישראל".