האיחוד הלאומי: חוק הגיור פוגע בזהותה היהודית של המדינה

ראשי המפלגה שיגרו מכתב בהול לראש הממשלה, שבו התריעו מפני הסכנות שבמתווה החדש שהוצע לחוק. "הצעה בעייתית ומלאת מכשולים שפותחת פתח להכרה בגיורים רפורמים", הזהירו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/18 08:44 ב בסיון התשעח

האיחוד הלאומי: חוק הגיור פוגע בזהותה היהודית של המדינה
השר אריאל, ח"כ סמוטריץ' וסופר, צילום: אלישיב לויתן

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ומזכ"ל המפלגה אופיר סופר, שיגרו אתמול (ג') מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו התריעו מפני המתווה החדש שהוצע לחוק הגיור. "מדובר בהצעה בעייתית ומלאת מכשולים שפותחת פתח להכרה בגיורים רפורמים", כתבו.

בימים האחרונים הגיע לידי ראשי האיחוד הלאומי, יו"ר המפלגה השר אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ' והמזכ"ל אופיר סופר, טיוטת הצעת חוק הגיור, שמתגבשת לאור מסקנות הועדה לבחינת נושא הגיור בישראל בראשות משה ניסים. על פי מסקנות הוועדה הבינו במפלגה כי השלכותיה עלולות להיות הרת אסון וכי הצעת החוק תהפוך את הגיור במדינת ישראל מהלכתי לפוליטי-אזרחי ומשנה באופן קיצוני את הסטטוס-קוו המקובל בנושא מאז קום המדינה.  

במכתב בהול ששלחו לראש הממשלה בנימין נתניהו כתבו: "אם חלילה תאושר הצעת החוק היא תקרע את עם ישראל לגזרים ותפגע בצורה חמורה בזהותה היהודית של המדינה. מדובר בהצעה הגרועה ביותר שהוגשה בחמש השנים האחרונות, הפורצת את תחום הגיור לחלוטין".

עוד הוסיפו כי "בניגוד להחלטות ממשלה הקודמות בהן הרבנות הראשית הייתה הגוף שבסמכותו, תחת אחריותו ובהובלתו היה תחום הגיור, כפי שמתבקש בנושא כה מהותי ליהדות – בהצעת החוק החדשה מוקמת רשות אזרחית חדשה בעלת סמכות ואחריות אוטונומית, ומעמד הרבנות הראשית כסמכות בתחום הגיור אינו קיים". 

לדבריהם, "הסעיפים השונים המבטלים את הצורך בחתימתו של ראש העדה, ההחלטה על מינוי הדיינים ע"י וועדה שרובה ככולה מורכבת מאנשים שאינם שומרים תורה ומצוות, הקמת מערך בתי דין אלטרנטיבי והכרה רשמית בגופים רפורמים וקונסרבטיבים- כל אלו הם קצה קרחון של  מהלך חמור לו לא נוכל בשום אופן להסכים".

במכתב צוינה עמידתו האיתנה של נתניהו מול האיומים הביטחוניים בימים האחרונים, אך הובהר כי אם חוק כזה יעבור, הם יפעלו בכל האמצעים הנתונים לרשותם: "אדוני ראש הממשלה, בימים אלו אתה מוביל בצורה מעוררת השתאות את המאבק לביטחונה של מדינת ישראל מול אויביה מסביב. חוק הגיור הנוכחי הוא סכנה רוחנית ממשית לקיומו של עם ישראל לאור מסורת ישראל מזה אלפי שנים.

"אנו מודיעים כבר כעת כי אם חלילה תחליט לנסות ולקדם אותה נתנגד לה בכל דרך ונעמוד כחומה בצורה על שמירת העם היהודי".