האופנוען חולה הסרטן ששימח את הדייר מ'עלה'

למרות אהבתו של מיקי לאופנועים הוא מעולם לא זכה לממש אותה מאחר והוא סובל מרותק לכיסא גלגלים. פוסט קטן בפייסבוק גרם לעשרות אופנוענים לעלות לירושלים ולחגוג עמו את יום הולדתו, "רק לבוא לכאן ולראות את החיוך על פני הילדים שווה הכל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/10/17 12:24 ו בחשון התשעח

האופנוען חולה הסרטן ששימח את הדייר מ'עלה'
האופנוענים וילדי עלה, צילום: מרכז עלה ירושלים

מיקי נמשך מאוד לאופנועים הבעיה היא שהוא סובל ממגבלות שלא מאפשרות לחוות אותם מעבר לצפיה בטלוויזיה או בתמונות. פוסט שפרסמה אחת מבנות השירות הלאומי שמתנדבת ב'עלה', שם הוא מתגורר, הוביל לחגיגת יום הולדת שכללה הרבה אופנועים ושלל אביזרים ואופנוען אחד שסיפר על החלמתו ממחלת הסרטן.

"אחד מהחברים שמתגוררים ב'עלה', בית לילדים ובוגרים עם מוגבלויות", כתבה בדף הפייסבוק שלה הודיה זאודה שעושה שירות לאומי בסניף המרכז שבירושלים, "חוגג יום הולדת ואני רוצה לארגן לו הפתעה למסיבת יום ההולדת".

בהמשך היא ציינה כי "הוא חולה על אופנועים אבל המצב הרפואי שלו לא מאפשר לו לרכוב עליהם... אם יש כמה חבר'ה שפנויים ויוכלו להגיע עם האופנועים שלהם למסיבה, עם חליפה ושואו כזה, להראות לו את האופנועים, לרקוד ולשמוח איתו – זה יעשה אותו מאושר, והכי מגיע לו בעולם!".

הפוסט של הודיה עשה לו כנפיים, זכה ללא מעט תגובות ושיתופים ותוך פחות מיממה התאספו כ-20 רוכבים, מירושלים ומתל אביב, כדי לחגוג למיקי את יום הולדתו יחד עם שאר חבריו ב'עלה'.  החוגגים עזבו את עיסוקיהם היומיומיים והגיעו כשהם רכובים על אופנועיהם. ב'עלה' ציינו כי הילדים יצאו בהתרגשות החוצה התפעלו מהרכבים הדו גלגליים ויחד עם הרוכבים חגגו למיקי יום הולדת. לצהלת הילדים עשו הרוכבים המתנדבים מספר פעלולים ובהמשך לימדו אותם על חלקי האופנועים והעלו את מי שניתן על גבם.

מתנדב עם אחד הדיירים במרכז

מתנדב עם אחד הדיירים במרכזצילום: מרכז עלה ירושלים

מפגש מרגש נרשם כשאחד הרוכבים, רון יעקבי, סיפר כיצד הוא הצליח בעצמו להתגבר על מגבלה ממנה סבל, "אני בעצמי חולה בסרטן. אמנם גם לפני שחליתי הייתי מתנדב אבל היום, גם כשאני חולה, אני לא יכול להפסיק להתנדב. מבחינתי ההתנדבות והנתינה נותנים לי הרבה כח. אם אפסיק לתת אני אשתגע. התחלנו את ההתנדבות דווקא עם חולי סרטן כי זה ממש חיזק אותי והיום זה נהיה חלק משגרת החיים שלי. האמת היא שרק לבוא לכאן ולראות את הילדים שמחים, את החיוך על הפנים שלהם – שווה הכל. יחד עם המאבק בסרטן אני מרגיש שבמקום לשבת בבית אני יכול לעשות משהו למען אחרים".

קובי מועלם ממיזם 'מתגלגלים לחיוך הבא' שחבר בקבוצת פייסבוק של רוכבי כלים מוטוריים "רכבים אקזוטיים למען ילדים", שמטרתם להעלות חיוך על פני ילדים בקהילה תיאר: "כזה הוא לב של יהודי. חבר שלי ראה בפייסבוק שמחפשים קבוצת רוכבים, ארגנו 20 חבר'ה והגענו. הייתה חוויה מרגשת ועוצמתית. אתה רואה דבר כזה, הלב שלך נמס ואתה רוצה לעזור בכל דרך אפשרית. אתה רואה חיוך על פניהם של ילדים שלכאורה בקושי מתקשרים, ומתמלא תחושה של סיפוק. לא להאמין איך עשייה כל כך קטנה למען מישהו אחר גורמת לו ולנו לכזו שמחה. הלב שלך נפתח".

במרכז 'עלה' אמרו כי "שיתוף הקהילה לאורך כל השנה וגם באירוע הזה מאפשר לדיירי 'עלה' להרגיש שווים בין שווים, ולחברה הישראלית להכיר ולהיחשף אל אנשים עם מוגבלויות ולמקום המיוחד המגיע להם בחברה הישראלית".

זאודה, בת השירות שלה יש חלק נכבד באירוע, כתבה לאות תודה בדף הפייסבוק: "לא תיארתי לעצמי הירתמות כזו. בזכות הרבה אנשים טובים הפקנו יום הולדת שאף אחד לא ישכח! נתתם לחבר'ה שלנו חוויה בפעם הראשונה בחייהם והוכחתם להם – שכל אחד יכול".