האופוזיציה לא תקזז עם גליק: "שידחו את ההצבעה"

חבר הכנסת מהליכוד ייעדר מההצבעות על חוק המרכולים בשל פטירת רעייתו, מה שמקשה על הקואליציה שממילא מחזיקה ברוב דחוק. אדלשטיין: "החלטת האופוזיציה - חסרת רגישות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/18 10:23 יד בטבת התשעח

האופוזיציה לא תקזז עם גליק: "שידחו את ההצבעה"
ח, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, הודיע היום (ב') כי האופוזיציה לא תתקזז עם הקואליציה על קולו של ח"כ יהודה גליק מהליכוד בהצבעות הצפויות על חוק המרכולים, זאת למרות שעל גליק נכפה להיעדר בשל פטירת רעייתו. 

"אני משתתף מעומק הלב בצערו הגדול של ח"כ גליק על מות רעייתו. חוק המרכולים לא דחוף, 70 שנה חיינו פה מצוין בלעדיו. אין קיזוזים והקואליציה יכולה לדחות את ההצבעה. זה בידיה", כתב חסון בציוץ בטוויטר.

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, תקף את ההודעה על הסירוב להתקזז על קולו של גליק, וכתב בטוויטר: "זכותה של האופוזיציה לא לקזז את יהודה גליק. זכותי לומר שאני מכיר תרבות אחרת. קורא לאופוזיציה לחזור בהם מההחלטה חסרת הרגישות הזו לטובת כולנו".

יואל חסון על חוק המרכולים

יואל חסון על חוק המרכוליםצילום: צילום מסך

אחר הצהריים צפויה מליאת הכנסת להתכנס כדי לאשר בקריאה שנייה ושלישית את חוק המרכולים. עוד לפני כן התכנסה הבוקר ועדת הפנים של הכנסת כדי לאשר את העלאת החוק להצבעה. על פי החוק, לשר הפנים תהיה סמכות שלא לאשר פתיחת מרכולים ופיצוציות בשבת. 

מלבד מחלוקת בנוגע לנוסח החוק ומאות הסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה, בקואליציה מתמודדים עם הקושי להשיג רוב נדרש במליאה. עוד טרם הידיעה על פטירת רעייתו של גליק החזיקה הקואליציה ברוב דחוק של 60 חברי כנסת בעד לעומת 58 נגד, זאת בהנחה שחברי ישראל ביתנו יתנגדו לחוק. 

לא רק שמסתמן רוב דחוק אלא שגורמים בתוך הקואליציה, כדוגמת ח"כ שרן השכל מהליכוד שנמנעה בקריאה הראשונה ומתנגדת לחוק, וח"כ רחל עזריה וח"כ מירב בן ארי מכולנו שבאופן עקרוני מתנגדות, עשויות להצביע נגד החוק ולהפוך את הקערה על פיה. עם זאת, ייתכן כי בשל מחויבויות סיעתיות או קואליציוניות הן יצביעו דווקא בעד החוק.

במצב עניינים זה, היעדרותו של גליק - שלא ברצונו - מוסיפה על הקושי של הקואליציה שקיים כבר ממילא. במקרים מעין אלו, שבהם נכפה על ח"כ מאחד הצדדים להיעדר, נהוג שח"כ מהצד השני ייעדר מההצבעה כדי לשמור על יחסי הכוחות, אך כאמור האופוזיצה הודיעה כי לא תתקזז עם קולו של גליק.

הלוויתה של יפי, רעיתו של גליק, תתקיים היום, יום שני י"ד טבת, בשעה 15:30
בבית ההספד קהילת ירושלים בהר המנוחות . יושבים שבעה בבית המשפחה בישוב עתניאל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן