דתי לייט? החרדים מחבקים את בנט: "מקומו איתנו"

שר הבריאות יעקב ליצמן משבח את יו"ר הבית היהודי ואומר כי "הוא שר חינוך מעולה שיודע את העבודה ועוזר לנו בכל דבר". לדעתו ברית האחים בין לפיד ובנט לא תחזור, "הקואליציה של החרדים צריכה לכלול את הבית היהודי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/09/17 10:15 כח באלול התשעז

דתי לייט? החרדים מחבקים את בנט: "מקומו איתנו"
בנט וליצמן, צילום: Shlomi Cohen/FLASH90

שר הבריאות יעקב ליצמן סיפק חיבוק פוליטי חם ומפתיע למי שנחשב בעיני מתנגדיו כפשרן מבחינה דתית, יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט.

"הברית שלי עם השר בנט", סיפר ליצמן בראיון שנתן ליאיר שרקי ושיתפרסם בעיתון 'בשבע' לקראת ראש השנה, "היא אחד מהישגי השנה לטובת החרדים וההתיישבות". לדבריו, בנט "הוא שר חינוך מעולה שיודע את העבודה ועוזר לנו בכל דבר. מקומו איתנו".

איש יהדות התורה הוסיף כי ברור לו שברית לפיד-בנט לא תשוב על עצמה, "אני חושב שהקואליציה של החרדים צריכה לכלול את הבית היהודי. זו קואליציה חזקה".

כזכור, רק לפני מספר ימים פורסם כי השר בנט לא שולל קבלת ח"כ הומו למפלגתו והוא אף טען כי לא היה פועל כפי שפעל השר דרעי בפרשת ח"כ גואטה.

מי שתקף אותו על כך היה יו"ר האיחוד הלאומי ושר החקלאות אורי אריאל ששיתף בעבר פעולה עם הנציגים החרדים בכנסת בעיקר בנושא מתווה הכותל. עם זאת על טענתו של אריאל, לפיה מאז ביטול מתווה הכותל לא זימנו אותו הח"כים החרדים לדיונים משותפים בנושא השבת, בחר ליצמן מעט להתחמק תוך שהוא שוב מושך לכיוונו של בנט.

"לא יודע", הוא אמר לגבי אריאל והוסיף כי "יכול להיות פה ושם שיש חילוקי דעות ביניהם. בכל מקרה ברור לי חד משמעית שאני רואה גם את בנט חלק מהקואליציה שלנו בפעילות בנושאים דתיים".