דרישת משפחות חטופי תימן משר האוצר: "תובעים מהממשלה לפצות את המשפחות"

פרשת ילדי תימן החטופים רחוקה מסיום, אך חלק מהמשפחות לא מתכוונות להמתין לסיומה. "אין מחיר למה שעברנו. יש חשיבות קודם להכרה", נכתב במכתב ששוגר על ידם לשר האוצר כחלון

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/17 11:20 כב באלול התשעז

דרישת משפחות חטופי תימן משר האוצר: "תובעים מהממשלה לפצות את המשפחות"
תמונה מהפגנה למען חטופי תימן, צילום: חיים גולדברג חדשות 24

פרשת ילדי תימן החטופים עדיין לא הגיע לפתרונה, אך במכתב ששוגר אתמול (שלישי) לשר האוצר משה כחלון דרשו חלק מהמשפחות שהמדינה תפצה יותר מאלף משפחות על עוגמת הנפש הרבה שנגרמה להם.

עו"ד דוד וחיה מנע, המייצגים כמה משפחות שקרוביהן נעלמו לפני עשרות שנים, דרשו במכתב לפצות כ־1,050 משפחות. "מאחר שאת הנעשה אין להשיב, אנו תובעים מהממשלה לפצות את המשפחות הללו", נכתב במכתב. "בפיצוי למשפחות יש מן המעט כדי לשים סוף לפרשה הזאת".

 

"אנחנו מבקשים למנוע את ההגעה לבית־המשפט", הסביר עו"ד מנע ל'ידיעות אחרונות', "אנחנו מבקשים שתקום ועדה בנושא. ברגע שכחלון לא יענה לדרישות שלנו, אנחנו נגיע לבית־משפט כשעל הפרק עומדת כרגע תביעה ייצוגית. המשפחות שאנחנו מייצגים יהוו מקרי בוחן ליותר מאלף משפחות שמגיעים להן פיצויים מהמדינה. ברגע שהמשפחות יפוצו, אנחנו גם נדרוש מנגנון שיאפשר למשפחות לפתוח תיקים חסויים, ולאחר מכן הן יחתמו על כך שהסיפור נגמר, אי־אפשר למשוך את הפרשה הזאת עד אין קץ".

 

מנחם יצהרי, שאחיו נעלם כשהיה בן שש אמר כי"המדינה נהגה כמו נהג משאית שדורס ובורח". לדבריו, "למקרה שלנו היו השלכות מרחיקות לכת. אמא שלי לא תיפקדה אחרי שחטפו את אחי. אני בתור ילד בן שמונה מצאתי את עצמי חי בצריף לבד בראש־העין, מבשל ומכבס לעצמי. עברתי ייסורים עד שהתגייסתי לצה"ל, ומישהו צריך לשלם על מה שעברנו".

 

יצהרי חיפש במשך שנים ארוכות אחר אחיו הגדול. הוא השתמש בגישה שהייתה לו למחשבי המשטרה בעודו מתנדב במשמר האזרחי וגילה כי תעודת הזהות קיימת אך השם מוצפן. אחרי אי אלו בירורים שערך גילה לבסוף שאחיו אינו מתגורר בארץ. "חשבתי שאני חי במדינת חוק, אבל לא כולם שווים בפני החוק", הוא אומר. "המדינה יקרה לי מאוד, בד בבד זה פצע פתוח וכואב".

 

יצהרי לא תולה תקוות בכך שמתן הפיצוי יסיים את הפרשה וירפא את הפצעים, "אין מחיר למה שעברנו. יש חשיבות קודם להכרה. אני עדיין דורש שיפתחו את התיקים האלו ושהמדינה תדאג שאחי, שנמצא איפשהו בעולם, יידע שיש לו פה משפחה. שיאתרו את הילדים האלו, לפני שזה יהיה מאוחר מדי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן