דרישה לתגובה הולמת מאלוף הפיקוד: הרוס מרפסת בחברון ממנה נזרקו אבנים

תגובה הולמת: ארגון 'חוננו' פנה לאלוף פיקוד מרכז בדרישה תקדימית להרוס מרפסת לא חוקית של ערבים אשר יודו ממנה אבנים ע"י ערבים לעבר יהודים, באירוע נפצע בעינו קטין יהודי שעבר במקום. המכתב טרם זכה למענה. עו"ד בלייכר "הסיכון הביטחוני שיוצרת המרפסת ברור מאליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/17 11:32 יג באלול התשעז

דרישה לתגובה הולמת מאלוף הפיקוד: הרוס מרפסת בחברון ממנה נזרקו אבנים
המרפסת הסמוכה לציר, צילום: חוננו

דרישה תקדימית הוגשה ע"י עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, לאלוף פיקוד מרכז, מר רוני נומה, בבקשה להרוס מרפסת שנבנתה באופן לא חוקי, ולפני מספר שבועות היוותה זירה לאירוע טרור, בו נפצע קטין יהודי תושב קרית ארבע.

"בשנת 2012 פניתי למח"ט חברון דאז, בהתראה כנגד בניית המרפסת האמורה", פותח עו"ד בלייכר את מכתבו, ומוסיף כי "הקמת המרפסת מנוגדת לסעיף 11 (ב)(4) בהסכם חברון, שכן המרפסת הוקמה בזמנו על גבי חורבה ששופצה וגובהה עולה על שישה מטרים."

במכתב מציין עו"ד בלייכר כי "המרפסת חולשת על הציר בנקודה אסטרטגית בה עולים מכיוון המערה לכיוון קריית ארבע. הסיכון הביטחוני שיוצרת המרפסת ברור מאליו." באירוע בגינו נשלחה הדרישה, יודו אבנים ע"י המון ערבי, מאותה המרפסת, לעבר יהודים שעברו במקום. באירוע נפצע בעינו קטין שעבר במקום ועלה חשש כבד לפגיעה ביכולת הראייה שלו. הפצוע נשלח באופן מיידי לאשפוז למשך חמישה ימים ונמצא כעת תחת מעקב רפואי.

עו"ד בלייכר מדגיש כי החוק מסמיך את האלוף להרוס את המרפסת, וכי הרס המרפסת ימגר את הסיכון שנשקף ממנה ויממש את כוונת הסכם חברון באספקט זה. המכתב נשלח בסמוך לאירוע אך, עדיין לא זכה לתגובה. 

"בניית המרפסת נעשתה בגל של בנייה לא חוקית, אשר יצר סיכון מאסיבי לביטחון הציר עליו התרענו כל העת. הרס המרפסת יהווה תגובה הולמת לאירוע." מסיים עו"ד בלייכר את מכתבו "אנו נפעל לשתף פעולה ככל שיידרש".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן