ריבונות ישראלית - כן, הכרה במדינה פלשתינית - לא

תכנית הריבונות של דונלד טראמפ תביא את מדינת ישראל להכיר במדינת טרור פלשתינית ואף תחנוק עשרות אלפי יהודים במובלעות. ההיסטוריה מוכיחה: מדינת ישראל צריכה לפעול לפי שיקול דעתה והאינטרסים שלה בלבד

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/06/20 16:02 יב בסיון התשפ

ריבונות ישראלית - כן, הכרה במדינה פלשתינית - לא
תל אביב כפי שנצפת מהישוב עטרת שעתיד להיות מובלעת, צילום: אלעד הומינר

אתחיל מהסוף. בניגוד לרבים מקודמיו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל. כך נראה מבחינה של אמירותיו ומעשיו. ואף על פי כן מדינת ישראל צריכה לפעול לפי האינטרס הישראלי ולא לפי האינטרס האמריקאי. תכנית הריבונות כפי שהיא היום יוצרת תקדים היסטורי: מדינת ישראל תכיר באופן רשמי במדינת טרור פלשתינית.

הכל התחיל בשנת 1948

במהלך מלחמת העצמאות נהגה ארצות הברית לפי הכרזת האמברגו של האו"ם וסירבה למכור ציוד צבאי לישראל ואף עצרה יהודים אמריקאים שהעבירו נשק לישראל. עוד לפני כן העריכו בארצות הברית כי מדינת ישראל הצעירה לא תשרוד את המלחמה. והיום, מדינת ישראל הינה בת ברית חשובה ביותר של ארצות הברית.

לאחר מלחמת ששת הימים מדינת ישראל החילה את ריבונותה על ירושלים המשוחררת. ראש הממשלה לוי אשכול עשה זאת למרות ההתנגדות החריפה מצד ארצות הברית. יום לאחר הצעד הודיע שגריר ארצות הברית באו"ם כי מדינתו אינה מכירה בריבונות ואף רואה את מזרח ירושלים כשטח כבוש. חלפו כמה שנים והשגרירות האמריקאית מצאה את עצמה בירושלים בירת ישראל.

בסוף שנת 1981 החיל ראש הממשלה מנחם בגין את הריבונות הישראלית ברמת הגולן. בגין החיל ריבונות על אף שידע על ההתנגדות האמריקאית. בתגובה לצעד הישראלי האמריקאים הודיעו שהם משהים את מזכר הבנה שישראל וארצות הברית חתמו עליו בוושינגטון שבועיים קודם לכן ועל ביטול הסיוע הביטחוני בהיקף של 300 מיליון דולר. בגין לא נרתע וזימן כמה ימים לאחר מכן את השגריר האמריקאי והודיע לו בלשון תקיפה: "איננו וסלים שלכם, איננו רפובליקת בננות" ואף פרסם את תוכן השיחה. בשנה שעברה הכירה ארצות הברית בריבונות הישראלית ברמת הגולן.

אזרחות גם ל-150,000 פלשתינים

בשנת 1995 הסכם אוסלו המדמם חילק את יהודה ושומרון לשקר העגום שנקרא שטחי A-B-C. 

  • שטח A - שליטה פלשתינית מלאה
  • שטח B - שליטה אזרחית של הפלשתינים ושליטה ביטחונית של ישראל
  • שטח C - שליטה ישראלית מלאה

מכיוון שבמציאות היום אנחנו שולטים רק על שטח C, מדינת ישראל צריכה להחיל ריבונות על כל שטח C. וזה לא הרבה. היום, כל תב"עות היישובים הישראליים נמצאות על 2.5% משטח C. פוטנציאל התב"עות מגיע עד 8% בלבד. זאת אומרת שהיום כ-500,000 מתיישבים יכולים במצב הכי טוב להתיישב על עד 8% מהשטח. מציאות עגומה. בשטח C יושבים גם כ-150,000 ערבים ללא תב"עות וללא הגבלות בניה. ריבונות על שטח C תתן אוויר לכל החיים בו ובעיקר מדינת ישראל תוכל למשול ולהילחם בטרור ובפשיעה. תשאלו, אזרחות לפלשתינים? כן:

  • אזרחות ישראלית תנתן לפלשתינים במספר תנאים ברורים שייקבעו מראש
  • גם היום יש לנו פלשתינים בישראל והם יותר מ-22% מכלל האוכלוסייה, עוד 1.5% לא ישנו את המאזן הדמוגרפי שפועל לטובת ישראל
  • הפסקת התבססות על נתוני הלמ"ס הפלשתיני
  • עידוד הגירה ערבית למדינות מוצא/אזור, קורה גם היום אבל לא מספיק
  • עידוד עליה יהודית, קורה גם היום אבל לא מספיק

מקבלי ההחלטות צריכים לזכור דבר אחד: ההיסטוריה מוכיחה כי אם מדינת ישראל פועלת לפי האינטרסים שלה, כעבור כמה שנים ידידת האמת ארצות הברית מקבלת אותם כעובדה מוגמרת. 53 שנים אנחנו מחכים לריבונות ביהודה ושומרון. אל תתנו לנו לחכות עוד 53 שנים. כן לריבונות, לא למדינה פלשתינית.