נתניהו נאשם בשוחד: מעל לכל – כואב לי

למרות שהצטרף להפגנות התמיכה בנתניהו, הרב שרלו מסביר מדוע המפלגות הדתיות צריכות לדחוק בראש הממשלה להתפטר: "על אף העובדה שבאופן אישי הוא זכאי כל עוד לא הוכח אחרת – לא זה ראש הממשלה שצריך לעמוד בראש מדינת ישראל"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 21/11/19 19:22 כג בחשון התשפ

נתניהו נאשם בשוחד: מעל לכל – כואב לי
הרב שרלו, צילום: אריה כץ

כואב לי שראש ממשלה בישראל נאשם בשוחד; כואב לי שההתייחסות לעובדה זו מוטה פוליטית אצל כל אחד מהצדדים; כואב לי שמי שהביא את מדינת ישראל להישגים רבים כראש ממשלה חשוד גם כמי שהביא אותה לתהומות בתחום זה; כואב לי שהמפלגות הדתיות אינן מובילות עמדה מוסרית בשאלה זו (מיד אכתוב מהי לדעתי העמדה המוסרית הזו); כואבת לי האדמה החרוכה שאנו חיים בתוכה.
כואב.
אנסה לאסוף את כל מה שאני חושב מהיום שהתפוצצו הפרשיות לפני כמה שנים:
א. כל אדם חף מפשע וזכאי לחזקת החפות עד שלא הוכחה אשמתו.
ב. הטענות העיקריות שלי נגד ראש הממשלה אינן יונקות כלל מהשאלה האם יורשע או לא. מעולם לא אמרתי דבר על כך, ואין לי ולא היה לי כל מושג האם הוא לקח שוחד או לא. העובדה שהוא פגע בכל הרשויות שנועדו מעצם מהותן להגביל את כוח השלטון ורום לבבו מאחיו היא הסיבה העיקרית למאבק נגדו: הפגיעה במשטרה, בפרקליטות, ביועץ המשפטי, בבתי המשפט, בתקשורת החופשית, ועוד ועוד – היא החמורה בעיני. 
ג. למה הלכתי להפגנה בעד ראש הממשלה? פקיד ממשלתי, אפילו היועץ המשפטי לממשלה, אינו יכול לקבל את הסמכויות להכריח ראש ממשלה להתפטר. זו הסיבה שהחוק לא מחייב ראש ממשלה להתפטר. כתבתי כל כך כבר לפני שנים רבות: לכן, גם בית המשפט העליון אינו יכול לקבוע שראש הממשלה חייב להתפטר. 
ד. העובדה שלא ניתן להסכים לכך שבעקבות החלטה של יועץ משפטי ראש הממשלה יחויב להתפטר – אינה אומרת שראוי שהוא יהיה ראש ממשלה. 
ה. המפלגות הדתיות צריכות להוביל עמדה מוסרית הקובעת כי עם מטען חשדות כאלה, ועם כל מה שפורסם, ועל אף העובדה שבאופן אישי הוא זכאי כל עוד לא הוכח אחרת – לא זה ראש הממשלה שצריך לעמוד בראש מדינת ישראל. עמדה זו אינה קשורה כלל בשאלה מיהו העומד בראשות הממשלה, והיא נכונה לכל מפלגה ובכל מצב. 
בכאב גדול.