מה קרה לה? מכתב לאיילת שקד | זנחת את כל מה שחשוב לימין, ומכרת הכל במכירת חיסול לתומכי טרור

מאיר פרייליכמן, פעיל לשעבר של ימינה, מאוכזב דווקא מאיילת שקד וקורא לה, ברגע האחרון להיות גיבורה ונחושה ולהפיל את הממשלה

חדשות כיפה מאיר פרייליכמן 14/10/21 10:20 ח בחשון התשפב

מכתב לאיילת שקד | זנחת את כל מה שחשוב לימין, ומכרת הכל במכירת חיסול לתומכי טרור
שקד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

את איילת שקד ונפתלי בנט הכרתי באמצע שנת 2012, קצת אחרי שהם החליטו להצטרף לבית היהודי. אני זוכר את השיחה עם נפתלי ואת חוג הבית בו הכרתי את איילת. אני זוכר את ההתלהבות שלי מצמד הצעירים עם האש בעיניים, שבאו להחזיר את הגאווה למגזר הדתי בפרט ולימין בכלל אחרי שנים ארוכות של אופוזיציה.

אני זוכר את התחושה של הגאווה מכל ראיון שלהם בתקשורת, את השמחה האדירה על הזכייה של נפתלי בפריימריז, ובעיקר את ההירתמות שלי (בהתנדבות כמובן) לטובת הצלחתה של איילת בפריימריז של הבית היהודי. אמנם חטפתי לא מעט צעקות והקנטות ("איך אתה בעד מישהי לא דתיה שתהיה ברשימה של הבית היהודי", "איך אתה לא בוחר באנשים המוכחים", ועוד) אבל זה היה שווה את זה. האמנתי בכל ליבי בנפתלי ואיילת, ליוויתי אותם בחוגי בית, בבחירות וגם לאחר מכן והייתי בין האנשים שהיו גאים, שוב, בציונות הדתית ונציגיה. 

9 שנים הייתי די קרוב אליהם, השתדלתי לפעול למענם בפרט ולמען המפלגה (מפלגות..) בכלל, ושמחתי שיש לימין קול שפוי, אידיאולוגי ובעיקר כזה שמייצג כמעט במאה אחוז את עמדותיי, ואני לא מצטער לרגע על מה שחשבתי אז.

אבל אז משהו קרה.

מהרגע שהאופציה לממשלת שמאל אנטי ציוני ותומכי הטרור עלתה כאופציה על השולחן, אני אמרתי בכל מקום שלא יכול להיות שנפתלי ואיילת, אותם שני אידיאולוגיים שהכרתי, יעזו לרמוס ברגל גסה את הבטחותיהם ולקחת את המדינה להרפתקה כ"כ מסוכנת. 

ואם כבר הייתי יכול להגיד שנפתלי ישכח את ההבטחות בשביל התפקיד והכסא, הרי שאיילת לא תעז לעשות את זה - גם כי יש לה הרבה יותר אידיאולגיה מנפתלי (או לפחות כך חשבתי) וגם כי בסופו של דבר, היא לא מרוויחה מהמהלך הזה כמעט שום דבר, ומפסידה ממנו הרבה יותר. מסתבר שטעיתי, ובגדול. מאז הרכבת הממשלה הרעה הזו, ולאחר אותם "כאבי בטן" מפורסמים, מי שעומדת בפרונט של החבירה לשמאל ולתומכי הטרור היא דווקא איילת.

דווקא אותה איילת שהכרתי מקרוב, דווקא אותה אחת עם האידיאולוגיה והאש בעיניים. דווקא היא זנחה את כל מה שחשוב לימין (ולמדינה) ומכרה הכל במכירת חיסול לשמאל ולתומכי הטרור. 
דווקא איילת היא זו שלא הסכימה לחזור בה מהסיכומים עם רע"מ וגרמה לכך שחוק ההגירה של ח"כ רוטמן יפול. דווקא איילת היא זו שאמרה "להכיל את המתים", בניגוד גמור למה שאמרה לפני כמה חודשים.

דווקא איילת היא זו שתליתי בה כ"כ הרבה תקוות ולכן האכזבה ממנה היא כ"כ גדולה. ודווקא איילת היא זו שעוד יכולה להפיל את הממשלה לפני התקציב ולהגיע לגדר של "במקום שבעלי תשובה עומדים גם צדיקים גמורים לא יכולים לעמוד". הלוואי שהיא תהיה מספיק נחושה וגיבורה בשביל זה.
אני פה כדי לגבות אותה במהלך כזה, ואני בטוח שיהיו עוד רבים כמוני