הרב שרלו: "עשו את מה שצריך כדי לכונן את הריבונות של מדינת ישראל"

את המלחמה באויב מנהל גרעין העוסקים בביטחון הצבאי, את המאבק בפורעים שבפנים חייבים המופקדים על ביטחון הפנים, את מעגל התמיכה בונים כל אלה שנמצאים סביב הגרעין ומעל כל זה: תפילה לשלומה של המדינה | הרב שרלו במאמר מיוחד

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 12/05/21 14:44 א בסיון התשפא

הרב שרלו: "עשו את מה שצריך כדי לכונן את הריבונות של מדינת ישראל"
צילום: Oren Nahshon / FLASH90

את המלחמה באויב מנהל גרעין העוסקים בביטחון הצבאי: הדרג המדיני, הפיקוד, החיילים. תפילה עמוקה לשלומם וטובתם, ויקויים בהם "הם כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד". 

את המאבק בפורעים שבפנים חייבים המופקדים על ביטחון הפנים לנהל: הדרג המדיני, הפיקוד, השוטרים. תפילה עמוקה להצלחתם ולשמירת נפשם וגופם.

את מעגל התמיכה בונים כל אלה שנמצאים סביב הגרעין, בכלים פשוטים: סולידריות, "עמו אנכי בצרה", חיבוק, סיוע, עזרה ואירוח; תודעה עמוקה שאינה שוכחת לרגע שיש משפחות שכולות, ופצועים ברמות נפש, ונפגעי חרדה שנפשם מצולקת;

הרחבת מעגל האני: תשומת לב לשכנים הזקנים ואחריות להם; בודדים ובודדות שהטלטלה הזו רק מחריפה את מצבם; טראומות שמתעוררות מחדש.

זהו חוסן אזרחי, שחלק מהתוצאות שלו הוא קריאה למקבלי ההחלטות: אנחנו לא חלשים; יש בנו את העוצמה הנדרשת, המשחררת אתכם לקבל את ההחלטות הנכונות והטובות לעם ישראל. עשו את מה שצריך באמת כדי לכונן את הריבונות של מדינת ישראל כלפי חוץ וכלפי פנים. זה ה'חוזה' בינינו וביניכם – אנחנו נמלא את הצד שלנו, ואתם את שלכם.

ומעל כל זה: תפילה לשלומה של המדינה, ולהצלחת חייל צה"ל ושאר כוחות הביטחון, ולכינונו של חוסן לאומי עמוק, שהוא הבסיס שעליו ניתן לבנות את הקומות הגבוהות יותר של חזוננו כאן בארץ ישראל.

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות ווטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק.