הרב שמואל אליהו נגד בג"ץ: "ההיסטוריה מלאה בעוולות של מערכות משפט"

הרב שמואל אליהו בטור מיוחד כנגד הדרישה להעמידו לדין בגין התבטאויותיו בעבר. "לשופטים יש הרבה עוצמה שכידוע יכולה להשחית. כולנו שומעים השכם והערב על הקלקולים של מערכת המשפט בישראל ואוזנינו נצלות"

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 22/09/20 12:44 ד בתשרי התשפא

הרב שמואל אליהו נגד בג"ץ: "ההיסטוריה מלאה בעוולות של מערכות משפט"
הרב שמואל אליהו, צילום: צילום מסך

יש כאלה שחושבים כי מלכות וקדושה לא הולכים ביחד. קדושה זה לצדיקים, ישיבות ובתי כנסת, ואילו מלכות ושררה זו סביבה שבה צריכים מרפקים. שם כורתים בריתות ומפירים אותם בריש גלי. שם אדם יכול לגלח את השפם שלו כדי שכולם יוכלו לקרוא את שפתיו מתחייב לעשות משהו אחד, ולפני שצומח לו שוב השפם הוא עושה את ההפך הגמור ומתמנה לשר.

בג"ץ: להעמיד לדין משמעתי את הרב שמואל אליהו
הרב אליהו: "בית משפט פוליטי - לא נפסיק לומר את האמת"

אף אחד לא חושב להגיש נגדו בג"ץ כי כל השופטים יכשירו את המהלך שלו. הם יגידו כי כך מתנהלת מערכת השלטון בארץ ובעולם. הבעיה הגדולה היא שהניסיון מוכיח כי העוצמה והשררה הגדולה שיש בשררה עלולים להפוך גם את האיש הישר ביותר לרודף שררה וכבוד.

כל החובה לומר בעשרת ימי תשובה את צמד המילים הזה "המלך הקדוש" מלמד שאפשר להיות מלך ישר והגון וערכי ומאמין, לא רק בחלום אלא גם בעולם המעשה. לא רק בשמים אלא גם בארץ. היו לנו משה ודוד - מנהיגים רבי עוצמה מלאים קדושה בשמחה באמונה באור וטוב. והיו כאלה שתקרבו אליהם ויהיו כאלה ואליהם צריך לחתור כל הזמן.

גם לשופטים יש הרבה עוצמה שכידוע יכולה להשחית. "וְע֥וֹד רָאִ֖יתִי תַּ֣חַת הַשָּׁ֑מֶשׁ מְק֤וֹם הַמִּשְׁפָּט֙ שָׁ֣מָּה הָרֶ֔שַׁע וּמְק֥וֹם הַצֶּ֖דֶק שָׁ֥מָּה הָרָֽשַׁע". (קהלת ג טז). לא רק ההסטוריה מלאה בעוולות של מערכות משפט, טורקיות או אנגליות. ערביות או רוסיות. גם כאן ועכשיו, כולנו שומעים השכם והערב על הקילקולים של מערכת המשפט בישראל ואוזנינו נצלות.

עלול מישהו לחשוב שזו גזרת גורל שצריך להשלים איתה, על כן תיקנו חכמינו לומר כל עשרת ימי תשובה "המלך המשפט" כדי שלא תקבע המחשבה שמלכות ה' לא יכולה לשכון בכפיפה אחת עם מערכת משפט. כך מבטיח ישעיהו הנביא "וְאָשִׁ֤יבָה יָדִי֙ עָלַ֔יִךְ וְאֶצְרֹ֥ף כַּבֹּ֖ר סִיגָ֑יִךְ וְאָסִ֖ירָה כָּל־בְּדִילָֽיִךְ: וְאָשִׁ֤יבָה שֹׁפְטַ֙יִךְ֙ כְּבָרִ֣אשֹׁנָ֔ה וְיֹעֲצַ֖יִךְ כְּבַתְּחִלָּ֑ה".

בגלל הבטחתו אנחנו מתפללים לזה כל יום "אשיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה". זה אפשרי וצריך לחתור לזה כל יום וכל היום. בזה תלויה הגאולה שלנו.  כדכתיב "אַחֲרֵי־כֵ֗ן יִקָּ֤רֵא לָךְ֙ עִ֣יר הַצֶּ֔דֶק קִרְיָ֖ה נֶאֱמָנָֽה: צִיּ֖וֹן בְּמִשְׁפָּ֣ט תִּפָּדֶ֑ה וְשָׁבֶ֖יהָ בִּצְדָקָֽה". אמן ואמן.