מה טוב חלקנו: יש לנו מנהיג ואנחנו צריכים להיות גאים בו

מעטים זכו למנהיג בשיעור הקומה שזכתה לו הציונות הדתית. ככל שנעמיק במשנתו ונביט בדרכיו של הרב קוק, נוכל להביא ברכה לנו, לישראל ולעולם

חדשות כיפה יוסף שפייזר 29/01/18 10:54 יג בשבט התשעח

מה טוב חלקנו: יש לנו מנהיג ואנחנו צריכים להיות גאים בו
יוסף שפייזר, צילום: רחלי אנקרי

יש לנו מנהיג ואנחנו צריכים להיות גאים בו. מעטים, מתי מעט, זכו למנהיג בשיעור הקומה שזכתה לו הציונות הדתית. וככל שנעמיק במשנתו, ככל שנביט בדרכיו, נוכל להביא ברכה לנו, לישראל ולעולם. ברוכים אתם באי בית מדרשו, ברוכים תלמידיו וברוכים ישראל והעולם שאדם כזה ניתן בחלקם. ברוך המקום שנתן תורה לעמו ישראל בעת הזו על ידי מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל.

קשה לי לכתוב ולעודד בעד הדבר הכל כך יסודי הזה, כל כך נצרך, כל כך ראוי, להסדרת מורשתו של ענק הרוח הזה, אבל אם אוכל לתרום במשהו למשימה הברוכה הזו - הרי שוודאי וודאי, אלף פעמים, שיש להנציח את מורשתו, המונצחת כבר בתורתו ובבתי מדרשותיו, לאלפים ולרבבות, של הרב זצ"ל.

אתמול עלה לדיון בוועדת השרים החוק להנצחת מורשתו, שחתומים עליו שרים וחברי כנסת מכל הסיעות ומכל הגווים. דומה שרוחו הגדולה של בעל האורות חרגה מכל מגזר, נפוצה לכל עבר, וכל העדרים שותים ממנה בצמא.

קודש וחול, ישן וחדש, ישראל ואומות, אמונה והשכלה, חופש ומסורת, תורה ומוסר שזורים במשנתו בצורה ייחודית, מדויקת, יוצרת, מרהיבה שכל בעל נפש עומד מולה בהשתאות.

ובעל השמועה, כתורתו ממש, חסיד בכל דרכיו, בורח מהמחלוקת, עניו מכל אדם, מוסיף אור, מוסיף שלום, מוסיף ברכה, מוסיף אמונה ואהבה.

אשרינו, מה טוב חלקנו, מה נעים גורלנו ומה יפה ירושתנו. בעת התחיה מדינית של ישראל, קמה גם התחיה הרוחנית. מידות טובות, רוח רענן ושמח, וקריאה לאור אין סוף להאיר בכל העולמות. 

שנזכה להיות מתלמידיו והולכי בדרכיו.

יוסף שפייזר, בן 34 מירושלים.
דוקטורנט, מורה דרך, אקטיביסט ירושלמי. בעבר בעל רשתות חנויות ארצית.