אל תטיפו לציונות הדתית על מוסר והוגנות וחברתיות

ארז צדוק מגיב לקמפיין ארגוני השמאל נגד הציונות הדתית: הציונות הדתית יכולה לתת דוגמה למעורבות חברתית ותרומה לקהילה: "שקרנים שעוסקים בשנאה, בקיטוב ובהסתה"

חדשות כיפה ארז צדוק 28/08/17 15:43 ו באלול התשעז

אל תטיפו לציונות הדתית על  מוסר והוגנות וחברתיות
מתוך הסרטון של קרן ברל כצנלסון, צילום: צילום מסך

ארגוני שמאל קיצוני כמו מולד וקרן ברל כצנלסון פתחו לאחרונה בקמפיין הכפשת הציונות הדתית בטענה שהציונות הדתית נגד נכים, נגד עניים, במשפט אחד: נגד החברה הישראלית.

 

אני לא רוצה לעשות הכללות כפי שהם עושים, אבל התגובה מחייבת קצת הכללה והסתכלות פנימה, לתוך המחנה: אתם מכירים את הכתבות על בני נוער בשבוע הראשון של החופש הגדול, הנוער מתהולל, משתכר ומשתולל במלונות באילת, אז אצלנו בני הנוער ביום הראשון של החופש הגדול מתחילים שבוע התנדבות בקייטנות קו לחיים, מטפלים בילדים עם צרכים מיוחדים מכל הארץ. מאכילים אותם, מקלחים, ישנים אתם, 24/7. ואם זה לא מספיק- בני הנוער דואגים בעצמם למימון הקייטנות. מאיפה הכסף למימון הקייטנות? הנוער עובדים כל השנה, בכל מה שאפשר, כדי לממן את הקייטנה שהם מתנדבים בה. ויש גם שבתות כאלה במהלך השנה. ויש מועדונית שמופעלת בהתנדבות כמובן, לעשרות ילדים עם צרכים מיוחדים – כל השנה.

 

ומה עם העניים? בכל שבוע למעלה מ-100 משפחות באלקנה תורמות ארוחות מבושלות לעניים בכל הארץ. בכל שבת שלפני ראש חודש מצטרפות עשרות רבות של משפחות. אחרות תורמות ומתנדבות בעמותה מקומית שמספקת חבילות מזון לעניים. לפני החגים עשרות משפחות מבשלות כמויות עצומות של עופות ודגים למשפחות עניות. אה, יש גם קופות גמ"ח לכל נזקק וכמעט לכל מטרה: כסף לצדקה, ציוד לשמחות, עריסות לתינוקות, ילקוטי תלמידים, מוצרי תינוקות, ציוד לאבלים לא עלינו, מחשבים, הלוואות ללא ריבית, מה לא? כל שבוע מכינים עוגות ביתיות ופינוקים לחיילים, יש משפחות מאמצות, הורים מתנדבים בסיורי לילה, מתנדבי מד"א רבים. ויש לנו גם חנות יד שניה שבנויה מתרומות והתנדבות וכל הכנסותיה הולכות לנזקקים.

 

תאמינו לי שעדיין לא אמרתי הכל. תבינו, באלקנה יש בסך הכל כ-900 בתי אב, ולמעלה מ-400 מתנדבים למען עניים, ילדים עם צרכים מיוחדים ועוד, בכל הארץ. אלקנה זו הציונות הדתית, הבנתם? נכון, אנחנו לא מושלמים ויש מה לשפר. וכמו כל חברה בריאה, גם אצלנו יש מגוון דעות. אני למשל, מתנחל ימני, ציוני דתי, פעיל חברתי. הטמעתי את נושא ההוגנות בעולם ההשקעות, אני פעיל בנושא מתווה הגז, זיהום האוויר ותחלואת הסרטן במפרץ חיפה, המסתננים בדרום ת"א, הפערים החברתיים, ועל בסיס היסודות האלה אני מתכוון להתמודד בפריימריז בבית היהודי. אני זוכה לתמיכה רחבה בגלל שיסודות ההוגנות והחברתיות מנחים אותנו

 

אז לסיכום, מולד, קרן כצנלסון וחבריהם, אתם מדברים עלינו הציונות הדתית? שאנחנו נגד עניים? נגד נכים? אתם שקרנים שעוסקים בשנאה, בקיטוב ובהסתה. תתביישו לכם. פשוט תתביישו. משפט אמריקאי ידוע אומר "אם אתה לא יכול לנצח אותם, תצטרף אליהם." אתם הרי בחיים לא תנצחו אותנו, זה לא יקרה ואתם יודעים את זה. אז לא עדיף לכם להצטרף?

הכותב הוא תושב אלקנה, מנכ"ל קרן 'אביב ערכית' שמשקיעה בחברות הוגנות בלבד

 

ארז צדוק

ארז צדוקצילום: דוברות