דינה זילבר משיבה לבן גביר למרות ש"מדובר בבעיה שאיננה אמיתית"

כשאיתמר בן גביר שלח לדינה זילבר מכתב על הדרת גברים הוא ידע והיא ידעה שהוא עושה זאת כדי לגחך על החלטותיה בנושאי הדרת נשים. ולמרות זאת, החליטה המשנה ליועמ"ש להשיב לו ולהסביר את ההבדלים: "בישראל לא קיימת תופעה של הדרת גברים מהמרחב הציבורי". בן גביר: "תירוצים מגוחכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/17 16:46 טו באלול התשעז

דינה זילבר משיבה לבן גביר למרות ש"מדובר בבעיה שאיננה אמיתית"
הודרה מענייני הדרה. דינה זילבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני יומיים  פנו יו"ר עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, בנצי גופשטין ועורך דין איתמר בן גביר למשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר בעקבות מירוץ שנערך לנשים בלבד בירושלים. 

השלושה כתבו במכתבם שאמנם הם תומכים בפעילות ספורט מגדרית והם עצמם מתאמנים בחדר כושר ניפרד ואף עורכים פעילות ספורט נפרדת ואולם  הם מזכירים לזילבר החלטה קודמת שלה למנוע אירוע של סליחות בכיכר רבין בתל אביב בשל העובדה כי הוא נערך לגברים בלבד. 

דינה זילבר בפרץ ספורטיביות החליטה להשיב למכתב למרות שהיא מציינת בפתח המכתב כי ברור לה שהוא איננו משקף בעיה אמיתית בשביל אנשי עוצמה יהודית: למרות שברי כי מדובר בפנייה שאיננה מעלה בעיה אמיתית, אתייחס בכל-זאת להיבט העקרוני העולה ממנה".

בתשובה מנסה זיבר להסביר כי החשש מהדרה הוא כלפי מי שהוא חלש יותר כלפי הרשות ועל כוחו יש לשמור: "החשש להפליה קם מקום שרשות שלטונית מתייחסת אל אדם על בסיס ההשתייכות הקבוצתית שלו, באופן המבטא ייחוס של נחיתות כלפי חברי הקבוצה.".

"נחיתות זו", כותבת זילבר, "היא העומדת בבסיס היחס השונה, הפסול והפוגע באפשרות ההשתתפות השוויונית של חברי הקבוצה במרחב הציבורי לעומת האפשרויות המוקנות לזולתם.  בישראל לא קיימת תופעה של הדרת גברים מהמרחב הציבורי, הפלייה של גברים במשאבים ציבוריים או בקבלת שירותים, לעומת התופעה הידועה, המוכרת והמצערת של הדרת נשים מהמרחב הציבורי – בה יש להיאבק, גם לטעמה של הממשלה".

"משכך", מסכמת זילבר, "השימוש ההפוך בשיח הזכויות במכתבך מטעה, ואינו משקף בעיה אמיתית". 

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה כי: "התירוצים של דינה זילבר מגוחכים. הדרה זו הדרה ואפליה זו אפליה: מיעוט לא יכול לדרוס את הרוב והרוב לא יכול לדרוס את המיעוט. הגברת זילבר רק מוכיחה כמה היא לא מתאימה לייצג את מדינת ישראל".

 ד"ר מיכאל בן ארי מסר כי: "החד צדדיות של מערכת המשפט מעולם לא הייתה כה בוטה כמו תגובתה המביכה של הגב' זילבר שקובעת עובדות ומסיקה מסקנות התואמות את האג'נדה של הגי'האד הפמינסטי. העובדות כמו שהן לא מבלבלות את מי שעסוקה במלחמת קודש נגד היהדות".