"דחיית הפינוי - החלטה הומניטרית חשובה"

במערכת הפוליטית בירכו על החלטת בג"ץ בעניין נתיב האבות. בנט ושקד: "מוטב היה שהעתירה המקורית הייתה נדחית על הסף. כעת אנחנו נפעל להכשרת היישוב החדש". ליברמן: "ההחלטה תאפשר להגיע למתווה מוסכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/18 10:43 יג באדר התשעח

"דחיית הפינוי - החלטה הומניטרית חשובה"
איילת שקד ונפתלי בנט, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"זוהי החלטה הומניטרית חשובה", כך אמרו היום (ד') שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד בתגובה להחלטת בג"ץ לדחות את פינוי נתיב האבות לחודש יוני

״לאחר מאמצים רבים, בג"ץ נעתר לבקשת המדינה ודחה את פינוי נתיב האבות בשלושה חודשים. זוהי החלטה הומניטרית חשובה שתאפשר לתושבים לעבור בשיטת 'דלת לדלת'. כמובן מוטב היה אילו העתירה המקורית הייתה נדחית על הסף.

"כעת אנחנו נפעל להכשרת היישוב החדש עבורם. אנו מודים לארגוני השמאל הקיצוני על הצלחתם בהקמת יישוב חדש ביהודה ושומרון אותו לא ניתן יהיה לעקור אותו עוד. על כל בית שיפונה בשל עתירות השמאל הקיצוני יקום יישוב חדש".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן בירך גם הוא על ההחלטה, ואמר: "אני מברך על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדתנו ודחה את פינוי הבתים בנתיב האבות. החלטת בג"ץ תאפשר לנו להשלים את ההידברות עם התושבים ולהגיע למתווה מוסכם".

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, אמר: "אני שמח שהשכל הישר הגיע גם לבית המשפט העליון. החלטת בית המשפט לדחות בשלושה חודשים את פינויים של הבתים בנתיב האבות היא החלטה מתבקשת ומתחייבת לאור המציאות המוזרה של פסק הדין המקורי בו נקבע כי יש להרוס את הבתים למרות שאין תובע ספציפי, אין שום ערבי הטוען בעלות על האדמה ואם הבתים ייהרסו חס וחלילה אף ערבי לא יהנה מהשטח עליהם הם נבנו. זוהי מידת סדום של השמאל הקיצוני, זה לא נהנה וזה חסר. 
 
"אני מצר מאוד על כך שבית המשפט לא קיבל את עמדת המדינה להותיר את ששת הבתים על מקומם ולהרוס רק את החלק הקטן 'הבעייתי'. במיוחד שהליך הרישום והאישור לבנייתם, גם אם בדיעבד, ניתן על ידי המנהל האזרחי ובפועל אין היום שום טענה המצדיקה את הריסת הבתים כולם".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה: "מדובר בהחלטה נכונה שחוסכת מתושבי נתיב האבות את המציאות בה נמצאים מגורשי עמונה. אני מחזקת את תושבי נתיב האבות ונמשיך לפעול יחד להעצמת ההתיישבות והחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון.

"החלטת בג"ץ חשובה וחוסכת מתושבי נתיב האבות את המציאות הקשה בה מגורשי עמונה נמצאים עד היום. תושבי נתיב האבות הם אזרחים שומרי חוק ולא נכון לזרוק אותם מבתיהם מבלי שתינתן להם אפשרות לנסות לשמור בתוך כאוס הגרוש על  שגרה ולקיים חיים נורמליים. ההחלטה הראשונית להרוס את הבתים שגויה ומקוממת והיעד הבא הוא הסדרת שכונת נתיב האבות".

יו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש, ח"כ מוטי יוגב, אמר: "זו החלטה מתבקשת וצודקת. יישר כוחם של תושבי נתיב האבות, על מאבקם והצלחתם החלקית.

"בג"ץ, שנעתר היום לבקשת המדינה ודחה את פינוי נתיב האבות בשלושה חודשים, תיקן במשהו את החלטתו הלא צודקת, להרוס בתים שאולי נבנו ללא היתר, אך אין כל הוכחה לבעלות על הקרקע עליהם נבנו.

במקרים אחרים, בג"ץ התערב להקפאת הליכים או הסדרה, לא להריסה. מינימום ההתחשבות של בג"צ יאפשר לתושבים לעבור מביתם שיהרס, מדלת ביתם לדלת הקראוון שיבנה תוך שלושה חודשים תוך הכשרת יישוב קבע חדש עבורם במקביל, אליו יעברו בע"ה בעוד כשלוש שנים. 

זו החלטת ממשלה בישראל שעם כל הצער על הרס הבתים המיותר, נזכה לראות ישוב חדש וחוקי, קם בלב גוש עציון, על הדרך בואכה אפרתה. לא יעזור לשמאל הקיצוני בישראל, לא תצליחו לעקור את עם ישראל מארץ ישראל. מכל הרס יצא בניין גדול, של התיישבות חוקית, החלת החוק הישראלי וריבונות.
אנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה, כך נמשיך. פורים שמח"