דוד ביטן מתכוון להעביר שורה של הצעות חוק הצפויות לעורר התנגדות 

יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, מכין מספר הצעות חוק שכנראה יעוררו סערה גם בתוך הקואליציה, דוגמת הצעת החוק שתאסור לחקור ראש ממשלה מכהן. הוא מתכוון להעבירן כבר במושב הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/17 19:31 יט בתשרי התשעח

דוד ביטן מתכוון להעביר שורה של הצעות חוק הצפויות לעורר התנגדות 
ח"כ דוד ביטן, צילום: תומר ניוברג פלאש 90

מדובר בשורה של חוקים אותם נחוש יו"ר הקואליציה דוד ביטן להעביר כבר במושב הקרוב, זאת למרות ההתנגדות הצפויה לו גם בתוך מפלגות הקואליציה. מושב החורף של הכנסת יפתח ב-22 באוקטובר.

הצעת חוק נוספת המעוררת מחלוקת ועלה לדיון ביומו הראשון של המושב, היא הצעתו של ח"כ דודי אמסלם, שקובעת שלא ניתן יהיה לחקור ראש ממשלה מכהן אלא בעבירות חמורות ומיוחדות. אמסלם כבר הודיע במושב הקודם כי בכוונתו לקדם את הצעת החוק, על רקע חקירות רה"מ נתניהו בפרשות 1000 ו-2000. הצעה נוספת של ח"כ אמסלם שתקודם עם פתיחת המושב היא ההצעה כי המשטרה תמנע מלהמליץ לפרקליטות על הגשת כתבי אישום.

בנוסף תעלה גם הצעתו של יו"ר הקואליציה בעצמו, הקובעת כי לא ניתן יהיה להקליט אדם בלי הסכמתו. "אני מודע לכך שהדבר מייצר בעיה לעיתונאות החוקרת, אך לא ניתן להמשיך במצב שכולם מקליטים את כולם", אמר ביטן על הצעתו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן